עמוד:76

פעילות , 1 סעיף ב – בפעילות זו כדאי לשוחח עם הילדים על ההעדפות שלהם ( להירטב בחוץ או להיות בבית בזמן שיורד גשם . ( אפשר לערוך הצבעה , וכך גם ילדים שלא הספיקו או לא רצו להתבטא בקול ירגישו שייכים לקבוצה כלשהי . פעילות – 2 בשאלה הזו הילדים מתבקשים להוכיח את תשובתם לפי הכתוב בשיר . התלמידים נדרשים להסיק מסקנות מן הכתוב בבית השלישי על האם ( אם היא קוראת לבנה הביתה , זה יכול להיות סימן שהיא עצמה אינה אוהבת להיות בחוץ בגשם , אבל זה גם יכול לנבוע מתוך דאגה וחשש שהוא יחלה , ( ומן הכתוב בבית הרביעי על מבוגרים בכלל . פעילות – 3 הצעה לפעילות כיתתית : כל ילד יקרא בתורו מילה שכתב בענן , ושאר הילדים בכיתה יחליטו אם המילה מתאימה רק לחורף ( למשל : המילה " מים" מתאימה לכל השנה ולא רק לחורף . ( כדאי לכתוב על הלוח את המילים שכל הכיתה הסכימה להן , ולבקש מהילדים לסמן › ליד כל מילה שמופיעה גם בענן שלהם . ילדים שכתבו בענן את כל שש המילים יקבלו ציון לשבח . השיר " רקפת , " מאת לוין קיפניס ( עמוד ( 122 על לוין קיפניס באתר דףדף - http : // www . dafdaf . co . il / Details . asp ? MenuID = 2 & SubMenuID = 144 & Page = ID = 1226 & Ot ק השיר " רקפת" נחלק לשני חלקים שווים : שני הבתים הראשונים מתארים את יופיו של פרח הרקפת ומשתא ים מהעובדה שהרקפת , הצומחת מתחת לסלע , היא " נסתרת מנפש כל חי . " שני הבתים האחרונים עוסקים בדמות שונה שמאפיינה שונים : הנערה בת -שבע , שכאן , כסמל לשמחת נעורים , אוספת "כל צמח כל פרח" ונותנת קולה בשיר . כלומר , בשיר אחד קיפניס מתאר שני ניגודים וכל אחד מה ם ניחן בחן המיוחד לו ; אך בעוד לצמח מיוחסות צניעות וביישנות , הנערה בת -שבע איננה מהססת להראות את קלילותה ו את עליזותה . פעילות - 1 השיר נכתב על פי לחן עממי , ואין ספק שקיפניס התכוון ש " רקפת" יהיה שיר זמר . כל בית נחתם בשלוש שורות שהן מעין פזמון ; שתי שורות של " לללה , " ההברות המייצגות שירה בקול , וחזרה על השורה האחרונה שלפני הפזמון . התלמי דים ילמדו לזהות את רצף ההגיים " לללה" כסימן מוסכם בשירי זמר

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר