עמוד:74

הדברים המתוארים קורים בכל פעם שאני עצוב . לעומת זאת , בשיר "בילי" מתואר מקרה חד-פעמי . אם הילדים מבינים את השיר ואינם מעלים את הנושא , אפשר לוותר על אזכור זמן הפעלים . פעילויות " לקראת סיום " הצעה לפעילות נוספת - כדאי לבקש מהילדים לקרוא את אחד השירים בקול רם , ובתפקידים : בשיר "מצאתי גור" – ילדה ואבא , בשיר "בילי" – ילד ואמא , ובשיר השלישי אפשר לבקש מהתלמידים להחליט על חלוקת התפקידים להקראה . השער " באותיות ובמילים" מומלץ לקרוא את הפסוק המופיע בעמוד השער ולשוחח על משמעותו . מהי בינה ( יכולת חשיבה גבוהה , ( מה ההבדל בין המילים להבין ולהשכיל ( הבנה - היכולת להבין , השכלה -דעת , ידע , ( ולהזכיר שידיעת המילים והאותיות , היא הבסיס ללימוד התורה , להבנה ולהשכלה . הפרק "חורף " ( עמוד 26 בספר הלימוד ) תמה : הפרק עוסק בעונת החורף . הפרק נפתח בשיר " אני אוהב להירטב" מאת מירה מאיר על ילד שאוהב להירטב – השיר מהווה שער כניסה חווייתי לנושא החורף . לאחר מכן מופיע השיר " רקפת" מאת לוין קיפניס , והטקסט סיפורי-מידעי , "אל - ף" בי"ת של חורף . " מטרות הוראת הפרק : ההיבט הלשוני- אורייני – שני נושאים עיקריים : ( 0 פעילות לטיפוח מודעות התלמידים לאוצר מילים בנושא כלשהו ( בפרק הזה הנושא הוא החורף . ( הילדים מתאמנים בכתיבת מילים הקשורות לנושא קבוע ( נקשר להישג נדרש 2 בתכנית הלימודים ( ומעבדים את המושג "שדה סמנטי" בלי לנקוט בשם הפורמלי . ( 3 פעילות ללימוד סדר האל - ף" בי"ת . בחלק הזה מוצעות פעילויות רבות שבהן 34 משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית , האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים . ) התשס . ) ג" תוכנית לימודים : חינוך לשוני עברית – שפה , ספרות ותרבות . ירושלים . עמוד . 85

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר