עמוד:71

פעילות , 6 סעיף א – בעבודה עם מתקשים כדאי לעבור על כל אחת מהמילים , לתת דוגמה לשימוש בהן ולוודא שהילדים מבינים את משמעותן . לכל הילדים אפשר להציע שתיים שלוש מילים נוספות , כמו פחד , חמלה . סעיף ב – יש מספר רמזים לרגשות שלה : החזרתיות על המשפט "בא אלי גור ; " המשפט " רציתי אותו אל ליבי לאמץ ; " וגם המילה " אך" מעידה על שינוי שעומד להתרחש ותפנית בעלילה ומעידה על הניגוד בין הרצון שלה לאמץ את הגור לבין העובדה שאבא הביא לתשומת ליבה . סעיף ג – בשיר אין מילים מפורשות המעידות על רגשות הילדה כאשר היא מבינה שהגור שייך למישהו אחר . הדבר מרומז בעדינות במילה "אך , " המראה על שינוי שיש בו ניגוד . סעיף ד – שוב , קשת רחבה של סיבות רלוונטית כאן . ייתכן שתחילה שימח אותה הסיכוי שהגור יהיה שלה ; מצד שני ייתכן שהוקל לה , כי לא האמינה שתוכל לגדל כלב או מפני שידעה שאמה לא תרשה לה להכניס בעל חיים הביתה . בעבודה עם מתקשים אפשר להציג את מגוון המחשבות האפשריות . פעילות – 7 לשאלה הזאת יכולות להתאים תשובות רבות , למשל - הילדה ציירה את הגור כדי שתישאר לה מזכרת ממנו לאחר שיוחזר לבעליו , ואולי כדי שיהיה לה קל יותר להיפרד ממנו . ייתכן שהכיוון הוא אחר : הילדה ציירה את הגור כדי שהיא תוכל לפרסם את הציור במודעה וכך בעליו המחפשים אותו יוכלו למצוא אותו , ועוד . פעילות -8ניתן לשאול את הילדים כיצד הם יכולים לדעת מהם הסימנים ש י יתן בעל הגור , ולסמן איתם את המשפטים בשיר המתארים את הגור ויכולים לשמש כסימנים . פעילות – 9 בעבודה עם ילדים המתקשים בשליפה או בתקשורת בכלל , כדאי להתחיל בתכנון השיחה ובהעלאתה על הכתב . כשהטקסט יהיה כתוב במלואו הילדים יוכלו לתרגל את הדיאלוג , ואז ייטיבו להציגו . השיר גם מזמן הקנייה של המילה "בעלים" בהוראת "בעלות . " כדאי לשים לב אם הילדים ביטאו בדו שיח את ההשלמה של הילדה עם העובדה שלגור יש בעלים ושעליה להחזיר אותו . לפני השיר הבא כדאי לשוחח בכיתה על הפתגם "הכלב הוא ידידו הטוב של האדם . " שני השירים הבאים מדגימים זאת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר