עמוד:70

" דו מם , " "ידיד" ואחרות . כמו כן , ישנו עיסוק בשימוש בדימוי בשירה ( ללא שימוש במונח ) . הערות והצעות להוראת הפרק כפעילות פתיחה לפרק אפשר לבקש מהילדים לספר על מקרים מיוחדים שקרו להם עם כלבים - שלהם או של אחרים , או על מקרים שקרו לאנשים אחרים שהם מכירים . השיר " מצאתי גור " מאת עדולה ( עמוד ( 83 פעילות – 2 כמובן , שתי הפרשנויות לגיטימיות , ושתיהן הולמות את הטקסט ואת ההקשר . פעילות – 3 ייתכן שהמצמוץ גרם לכלבלב להיראות חלש , חסר אונים , מתחנן או אולי בוכה ; גם בפעילות זו יש יותר מהצעה לגיטימית אחת וייתכן שתלמידים יענו – " כי היא רצתה מאוד חיית מחמד" " כי הוא נראה חמוד" וכיו"ב . בעבודה עם תלמידים מתקדמים אפשר ללמד בהקשר זה את הצירוף " נוגע ללב . " פעילות , 4 סעיף ג – התשובה איננה נמצאת בטקסט והילדים צפויים להגיע אליה בהסתמך על ידע חוץ- ספרותי ועל ניסיון חייהם : שרשרת ומספר מעידים על כך שהכלב נמצא בבעלות של מישהו . אפשר להרחיב את השיחה ולציין כי בעבר היה תלוי לכלבים על השרשרת דיסקית עם המספר שלהם . היום ישנו שבב קטן שמחדירים תחת עורו של הכלב ובעזרת מכשיר שמעבירים מעל גבי המקום מגילים מה המספר ובמחשב אצל הו וטרינר ניתן למצוא פרטים על הבעלים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר