עמוד:62

אחר כך כדאי לקרוא שוב את שתי הברכות ולעמוד על ההבדלים בין החורף לקיץ . אפשר לשאול את התלמידים מדוע לדעתם ברכת החורף ארוכה יותר מברכת הקיץ - מפני שפרנסת כ ל השנה תלויה בעונת החורף , בה יורדים הגשמים . סעיף ד - מדי שנה בשנה אנו מבקשים מה' שיברך את השנה הזו , ועל כן ה' נקרא בברכה-מברך השנים , והברכה " - ברכת השנים" . פעילות - 2 המשפטים הרומזים הם : " ורוה פני תבל ושבע את העולם כלו מטובך , " וגם : " ותן טל ומטר לברכה על כל פני האדמה " . פעילות , 3 סעיף א - פעילות זו מאפשרת ללמד אסטרטגיה להבנת מילים קשות בעזרת מילה מנוגדת . תחילה יש לברר מהי המשמעות של המילה ראשית , וממנה להגיע למשמעותה של המילה הפוכה . בסיום התהליך חשוב להמליל ולסכם את שלביו , בכדי להקנות לתלמידים את האסטרטגיה ולאפשר להם להשתמש בהם גם בהזדמנויות אחרות . כדאי לתרגל את האסטרטגיה בעזרת דוגמאות נוספות . בהזדמנות זו ניתן להזכיר גם את הפסוק : " ארץ , אשר - ה' אלק יך דרש אתה : תמיד , עיני ה' אלקיך בה- מרשית השנה , ועד אחרית שנה " ( דברים יא יב , ( המתקשר אף הוא לגשמי ארץ ישראל . ארץ ישראל נזקקת לברכת ה' ולהשגחתו , שכן אין ב ה נהרות ואגמים גדולים המסוגלים לספק את כמות המים לה אנו זקוקים , גם ללא גשמי שמים . אפשר לה י עזר במילים : " מראשית השנה ועד אחרית שנה" בכדי לפרש את המילה אחרית . פעילות - 4 השיחה בכיתה מהווה הזדמנות לסיכום הפרק והנושאים שעלו בעקבות הוראת הטקסטים הקודמים . התפילה הינה סוג של הבעת משאלה . באמצעות התפילות לקב " ה , ובתוכן ברכת השנים , ניתן לבקש כי משאלותינו תתגשמנה . חשוב להזכיר לתלמידים כי אמנם אנו מתפללים , אך לקב " ה שיקולים משלו ( שאין ביכולתנו להבינם ) איך , מתי והאם להגשים את משאלתנו . אפשר ללמד בכיתה את נעימת הברכה המוכרת : https : // www . youtube . com / watch ? v = i 8 uv 4 BfwzWw

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר