עמוד:57

המשאלה בבית הראשון מתייחסת ל " אמונה טפלה " , ש לפיה ניתן לבקש משאלות בעת נפילת כוכב . כדאי להסביר לתלמידים כי זוהי אמונה שאין לה כל ביסוס , ב וודאי שלא לגבינו כאנשים מאמינים . פעילות - 4 התלמידי ם יבחרו תחילה את שתי השורות הראשונות מהבית שמוצא חן בעיניהם , ויעתיקו אותן . כדאי להנחות א ותם לבחור רק לאחר שיסבירו לעצמם את הסיבה לבחירה . בחלק השני של הפעילות יתנסו בקריאה בקול של הטקסט שבחרו , ואז יסבירו לבן הזוג או לבת הזוג את הבחירה . בעבודה עם תלמידים מתקשים כדאי להציע פתיחות הולמות להנמקה , למשל : " בחרתי בשתי השורות הראשונות של בית , _____ מפני ש ... אחר כך כדאי לשוחח על הסיבות לבחירות האישיות , שהן לעתים קרובות מעניינות או מרגשות יותר מהטקסט עצמו . פעילות - 5 הפעילות מבקשת להביא למודעותם של התלמי דים את הביצוע הקולי של הקריאה . העבודה היא בקבוצות , ובשלב הראשון על התלמידים בקבוצה לחלק ביניהם את בתי השיר , אם בבחירה ואם בהגרלה . בשלב השני והשלישי על התלמידים להתנסות בקריאה קולית שקטה , ולחשוב על הביצוע המתאים לבית על פי תוכנו והקשרו . לפני השלבים האלה , כדאי להדגים בפני התלמידים קריאה קולית של טקסט שירי אחר , שאינו מוכר לילדים , ולאפשר להם להאזין לביצועים מסוגים שונים : קריאה שקטה ומתוחה , קריאה שקטה ונוגה , קריאה בזעם , קריאה נלהבת ונרגשת , קריאה אטית מהורהרת או קריאה מהירה ונחפזת . כדאי להציג לתלמידים שאלות כמו " מה מכל אלה מחזק את התוכן ? למה " ? ולדון בכיתה בתשובות . בשלב האחרון של הפעילות , התלמי דים יקריאו בפני חבריהם את הבית " שלהם , " ויסבירו לחבריהם את הבחירה ואת הקשר בין סגנון הקריאה בקול לתוכן השיר . פעילות - 6 הפעילות ה זאת היא פעילות אישית מאוד . כדאי לקחת בחשבון שיהיו תלמידים שיבקשו להימנע מלשתף את חבריהם במה שכתבו . כמובן , יש לכבד את רצונם . אפשר לפתח בכיתה דיון מעניין ב נוגע לסיבות למשאלות האישיות , וב נוגע לדרכים להשיג מה שרוצים או מה שזקוקים לו ( חשוב לציין שהפעילות אינה מבקשת כתיבת בית שירי כהמשך לשירו של בורלא . מדובר בכתיבה אישית , בלתי מחויבת לסגנון , לחריזה או למבנה מסוים . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר