עמוד:55

מ - " ברכת השנים " נלמד הצורך בברכת ה' בכדי שנוכל לקיים את חיי היומיום הפשוטים , הדורשים מזון ופרנסה . ההיבט הלשוני-אורייני : התבניות הלשוניות המאפיינות הבעת משאלה " – הלוואי ש " , " ... אילו " ... או " הייתי רוצה " ... מופיעות בשלושת השירים . התבניות הללו מחזקות את התכנים בכל אחד מן הטקסטים . כאשר מבקשים משאלה לעתיד משתמשים בפעלים הנאמרים בזמן עתיד , למשל " יהיה לי , " "אדע , " "ברך , " ו " תיתן , " ובצורות המעידות על כוונת עתיד , כמו " הייתי דוהר " . הקריאה בטקסטים הללו מזמנת התבוננות לשונית , הבנת הזמן הנמסר בפועל , ותרגול השי מוש בפעלים מעין אלה . כדאי להבהיר את משמעות המילה " משאלות " בכיתה . מומלץ לעשות זאת באמצעות דוגמאות שיעלו התלמידי ם בעצמם . הערות והצעות להוראת הפרק השיר " הלוואי , " מאת עודד בורלא ( עמוד ( 49 הסופר , המשורר והצייר עודד בורלא נולד בשנת 0205 למשפחה ירושלמית ותיקה שחיה בארץ יותר מ- 02 דורות . עודד היה סופר בן סופר ; אביו יהודה בורלא כתב ספרים למבוגרים וזכה בפרסים רבים . עודד בורלא נחשב אבי הנונסנס ( אי-גיון ) בספרות הילדים העברית . ספריו גדושים הומור מתוחכם וצירופי מילים מפתיעים ומשעשעים . הוא אייר את כל ספריו במו ידיו . עודד בורלא מת בשנת ) 3112 על פי אתר דףדף . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר