עמוד:51

השיר " שיר לחודש תשרי " מאת דתיה בן דור ( עמוד ( 35 חודש תשרי משלב את החגים על מנהגיהם ומצוותיהם עם בוא הסתי ו ושינויי הטבע ומזג האו ויר המתלווים אליו . השיר שלפנינו משלב אף הוא בין שני נושאים אלו . לפני קריאת השיר השיר הולחן , וייתכן שחלק מהילדים מכירים אותו משנות לימודיהם הקודמות . מומלץ להשמיע את השיר בכיתה , להאזין לו יחד ולשיר אותו . קישור לשיר – http : // www . youtube . com / watch ? v = U bIvUNbkCxs לפני קריאת השיר בכיתה בקול רם כדאי לבקש מהילדים לקרוא את השיר בשקט , ולשים לב מה קורה להם כאשר הם קוראים שיר ש המנגינה שלו מוכרת להם . התגובות יכולות להיות שונות : לעתים קל לילדים לקרוא שיר שהם כבר מכירים , ולעתים הם מגלים מילה או משפט שלא הכירו קודם או לא הבחינו בהם בשיר קודם . פעילות 1 -אפשר לחלק את התלמידים לקבוצות ולבקש מהם לשיר את השיר לפי המבנה שלו : את ארבע השורות הראשונות בכל בית ישירו כל הילדים יחדיו , ואת ההמשך תשיר כל קבוצה בתורה . קבוצה א תשיר את המשך הבית הראשון , קבוצה ב את המשך הבית השני וקבוצה ג את המשך הבית השלישי . עם תלמידים המתקשים בקריאה , במקום לעבוד בשלשות של יחידים אפשר לעבוד בשלשות של זוגות . כל זוג בשלשה יעבוד על בית אחר , וכן הלאה . פעילות , 2 סעיף א – בעבודה עם מתקשים , לפני ההפניה לשיר למציאת המילה " הפכפך , " כדאי להפנות את תשומת לבם של הילדים לצירוף הניגודים המצוי בגוף השאלה : "חם" ו"קריר" תוך שימוש במילים המוכרים ל תלמידים כמו " הפכים" או " ההיפך . " כך יקל עליהם למצוא מתוך הבנה את "הפכפך . " פעילות - 5 כהקדמה לכתיבה ניתן להעלות רעיונות בעל- פה לתחומים שונים שלגביהם אפשר לבקש בקשות : משפחה , לימודים , חברים , עם ישראל ועוד . בשלב הבא כדאי להדגים מהן בקשות כלליות ומהן בקשות פרטיות . הפרק " סתיו " ( עמוד 26 בספר הלימוד ) תמה : עונת הסתי ו . בפרק הזה מוצגות שתי יצירות שבמרכזן הסתיו : שיר וסיפור קצר . מטרות הוראת הפרק :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר