עמוד:40

כדאי להזכיר גם את תפקידה של שרשרת הדורות בהעברת התורה שבעל- פה ואת סיפורי הנסים שקרו לעם ישראל מדור לדור , כדוגמת הציווי בפסוקים " וש יננתם לבניך ודברת בם , " " והגדת לבנך" וכדומה . אפשר להזכיר לילדים שיר משחק אחר - " בנו גשר מזהב : " " בנו גשר , בנו גשר , בנו גשר מזהב , כולם עוברים , כולם עוברים ואחרון נשאר" . פעילות – 3 מומלץ לקרוא את הרשימות בכיתה , כדי להדגיש את השעשוע שביצירה . בעבודה עם מתקשים כדאי להציע מחסן מעורב , שבו מילים רלוונטיות ומילים שאינן שייכות לנושא . הפרק " ברכות מכל הלב " ( עמוד 00 בספר הלימוד ) תמה : ברכות לרגל אירועים משמחים שונים . הפרק כולל ניסוחי ברכות שונים . מטרות הוראת הפרק : היבט עיוני- אורייני - הפרק מוקדש לתת -סוגה שימושית : ברכות ואיחולים . הפרק דן במושגים מעולם השיח של " מוען ונמען , " ללא ניסיון להקנות את המילים " מוען" ו"נמען" במפורש ( ב פעילויות 2 ו- . ( 4 בפרק קיים דיון נרחב בקשר שבין אירוע כלשהו לבין הברכה הנכתבת או נאמרת לכבודו ; כן נלמדות שגרות לשון של ברכות יומיומיות ושל איחולים לאירועים מיוחדים ( ב פעילויות , 3-ו 0 ובהצעות לכתיבה בהמשך הפרק . ( היבט אורייני- לשוני - מוצע כאן להביא למודעות התלמידים את השימוש בזמן עתיד באיחולים ובברכות ") אני מברך אתכם שתהיו גדולים וחזקים , ( " כפי שהילדים שומעים סביבם באופן טבעי ( ב פעילויות . ( 7-ו 1 בפרק מועלה נושא השימוש בצורות שונות לזכר ולנקבה בפעלים ובמילות יחס . מוזכרת בו גם העובדה שבשפות אחרות קיימים כללים שונים ( ב פעילות . ( 5

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר