עמוד:30

מסויים ובתבנית מסויימת ; בפרק "שעשועי מדע" הילדים כותבים דיווח על ניסוי שהם עושים תוך הישענות על דגמים שנחשפו אליהם . הישג נדרש : 4 קריאת טקסטים מסוגים שונים ולמטרות שונות התלמידים קוראים טקסטים בנושאים שונים , מסוגות שונות מעולמות - שיח שונים ובעלי מטרות חברתיות שונות . בעקבות קריאת הטקסטים ( קריאה דמומה או קולית , ( בודקים את הבנת המשמעות הגלויה והסמויה של הטקסט ( יחסים לוגיים , מסקנות , כוונות . ( פריסה של הטקסטים לפי עולמות השיח והסוגות השונות תוכלו למצוא בהקשר לכל פרק בסעיף 'פרקי הספרים לכיתה ב' : העמקה ותוספות . ' הישג נדרש : 5 הפקת מידע ולמידה מטקסטים כתובים מסוגים שונים בתחומי דעת שונים בשל חשיבותו הרבה של נושא זה בלמידה הוא מטופל בצורות שונות ברוב הפרקים . התלמידים נדרשים להפיק מי דע מטקסטים , להשוות בין כמה טקסטים ובין טקסטים לתמונות . לשם כך הודגשו מקדמי הארגון של הטקסט ( הכותרות והפסקות ) והאמצעים החזותיים שלו . הטקסטים בספרים מייצגים תחומי דעת שונים : ספרות בפרקים : " אביב הגיע , פסח בא " ובפרק " ייחודו של יוצר-חיה שנהב " ; מדעים בפרק : "שעשועי מדע" ובפרק " נא להכיר : חתולים " בו עוסקים בדליית מידע רלוונטי מהטקסט - התלמידים מוצאים תשובות לשאלות ומתאימים כותרת לקטע . בפרק "לשמור על העולם" התלמידים נחשפים לשני טקסטים בתחום הקיימות דרכם הם לומדים על הנושא של שמירה על בעלי חיים . כמו כן , הם לומדים על התפקיד השיכנועי בטקסטים הללו . הישג נדרש : 6 קריאה של יצירות ספרות מתקופות שונות ומסוגות שונות ; התייחסות פרשנית להיבטיהן הרגשיים , הערכיים , האסתטיים והחברתיים - תרבותיים כמעט בכל פרק שולבו יצירות ספרות , ותיקות ורעננות : התלמידים נחשפים למגוון רחב של יוצרים מתקופות שונות ( מדרשי חז"ל , חיים נחמן ביאליק , לאה גולדברג והצייר אריה נבון , עודד בורלא , שלמה אבס , שלומית כהן- אסיף ועוד ) . כך התלמידים נחשפים למגוון של תת -סוגות של יצירות הספרות : סיפור , מעשייה , שיר , שיר זמר , מדרש . בכל סוגה ספרותית טופלו המושגים הספרותיים העיקריים , ההיבטים השונים של היצירה ובכלל זה האמצעים הספרותיים- לשוניים שלה . לדוגמה ,

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר