עמוד:29

ההישגים הנדרשים בחינוך הלשוני ומקומם בספר ים לכיתה ב' להלן סקירה כללית על מקומם של ההישגים הנדרשים בספר לפי תכנית הלימודים בחינוך הלשוני . הישג נדרש : 1 האזנה ודיבור למטרות שונות בפרק ים משולבות פעילויות של שיחות ושל דיונים בעקבות הטקסטים . כל פרק כולל מגוון פעילויות מן ההיצע הבא : שיחה , האזנה לדברי עמיתים , חברי הקבוצה או הכיתה , מעקב אחר הדברים , השתתפות בשיחה , דיווח בעל-פה על מידע או ע ל התרשמות כלשהי בעקבות קריאה , קריאה בקול של טקסט אמנותי ( סיפור , שיר , קטע ממחזה ) או קריאה רהוטה של טקסט מן המקורות , המחזת סיפור ודיוק באינטונציה . בנוסף משולבות בפרק המלצות להאזנה לשירים מושרים . הישג נדרש : 2 כתיבת טקסטים למטרות שונות ולנמענים שונים כל פרק מטיל על התלמידים פעילויות כתיבה רבות . דוגמאות : בפרק "מה במודעה " ? כותבים התלמידים מודעה בדבר אבדה כלשהי , זאת לאחר שנחשפו ולמדו במהלך הפרק על מספר מאפיינים חשובים של המודעה ; בפרק "סיפור משפחתי" התלמידים כותבים על מקרה מיוחד שקרה להם או למישהו שהם מכיר ים ; בפרק "לשמור על העולם" התלמידים צריכים לכתוב עבור קהל הרוחצים בים רשימה של דברים אופרטיביים שיש לעשות עבור תכלית מסויימת . הישג נדרש : 3 הפקת טקסטים כתובים , תקינים מבחינה לשונית והולמים מבחינה תקשורתית לשם שיפור הכתיבה ניתנו בחלק מהמשימות תבניות ההולמות את הסוגה ומקדמות כתיבה מדויקת , איכותית ומשיגות את המטרות התקשורתיות של הסוגה . דוגמאות : בפרק " לריב ולהתפייס" הילדים נדרשים לכתוב התנצלויות תוך שהם נעזרים בשדה סמנטי הקשור לנושא . בפרק זה התלמידים כותבים גם דו - שיח הממוקד בנושא 32 משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית , האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים . ) התשס . ) ג" תכנית לימודים : חינוך לשוני עברית – שפה , ספרות ותרבות לבית הספר היסודי הממלכתי והממלכתי דתי . ירושלים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר