עמוד:24

מסקנה . משימות השוואה בין טקסט חזותי לטקסט כתוב מופיעות גם כמשימות סיכום והערכה בספר הלימוד הדיגיטלי . למשל , בעבודת הסיכום בפרק "נא להכיר : חתולים , " התלמידים מוזמנים לקרוא טקסט על ארנבונים ולצפות בסרטון . גריין לשיח דבור בכיתה . המורה יכול לעצור את הוידיאו והתלמידים מוזמנים לנבא מה יקרה בהמשך על סמך מה שכבר ראו . בחלק מן הסרטונים מופיעה שקופית שמזמינה את התלמידים לשיח דבור בכיתה . לדוגמה : בעקבות צפייה בסרטון על ילד שמפרסם מודעה על כלב שאבד , מופיעה השקופית הבאה : מורים מחברי ספר זה סבורים שהמחשב והאמצעים הטכנולוגיים האחרים ( כמו הווידיאו ) לעולם לא יחליפו את המורים ; עם זאת , מורים שישלטו בהיבטים הפדגוגים של המחשב וירתמו אותם להשבחה של איכות ההוראה והלמידה ייהנו מיתרונות שמציעה הטכנולוגיה , כמו שמודגם להלן : משימות הערכה מקוונות – בספר הדיגיטלי נוספו שכבות מידע המכילות משימות ההערכה וסיכום של הנלמד בפרק . המורה תוכל לבחור באיזה אופן להשתמש בהיצע – כמבחן או כ סיכום . אם המורה תשייך לתלמידיה את המשימה היא תקבל מיפוי התוצא ות לפי תלמיד ולפי שאלה . כלומר , תמונת מצב מהימנה של הנושאים שלימדה . לדוגמה : הפרק " נא להכיר : חתולים " עוסק בהפקת מידע מטקסט מידעי . בגרסה הדיגיטלית של הספר מוטמעת עבודת סיכום שבודקת מיומנות של תלמיד להפיק מידע מטקסט כתוב ומטקסט חזותי ולהשוות בין שני מקורות המידע . מענה לשונות בין תלמידים – הפעילויות המלוות את הספר הדיגיטלי נותנות מענה הן לתלמידים מתקשים והן לתלמידים מצטיינים . הקלות שבכתיבה באמצעות המקלדת , גרירה במקום העתקה למחברת , הקשבה חוזרת לטקסט מלווה בקריינות – הן יכולות טכנולוגיות שמקלות על הלמידה והופכות אותה לחווייתית עבור התלמיד המתקשה . פעילויות אחרות עשויות לאתגר את החשיבה , את הקריאה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר