עמוד:23

הקלטה עצמית – הספר הדיגיטלי מלווה בהנחיות מפורטות ומובנות להקלטה עצמית של התלמיד שמעודדות הבנה של תוכן הטקסט , שימת לב להשפעת סימני הפיסוק על הדיבור בקול , והבחנה בין דיבור ישיר לדיבור עקיף . למשל , בפרק "סתיו" – התלמידים מוזמנים להקליט את עצמם קוראים בקול את השיר "כמעט סת יו" של חיה שנהב , תוך שימת לב לאווירה בשיר ולסימני הפיסוק בו . כתיבה בסביבה של עורך תוכן עשיר – בגרסה הדיגיטלית של הספר מוטמעים כלים לכתיבת טקסט המזמינים את התלמידים לעיצוב טקסט ברמה בסיסית . עיצוב הגופן : בחירת סוג , גודל , צבע , הדגשה , מיקום הטקסט , מרכז , יישור לימין / לשמאל , מחיקה , הוספה , העברה , גזירה , העתקה והדבקה , מעבר לשורה חדשה . למשל , בפרק " בחודש תשרי" בעמוד , T מוטמע עורך תוכן עשיר שבו התלמידים כותבים ברכה ומפרסמים אותה בגלריה כיתתית שיתופית . האזנה לטקסטים מלווים בקריינות , קבלת משוב מיידי כמענה לשונות - הסביבה המתוקשבת מספקת תמיכה לילדי כיתה ב שעדיין לא סיימו את תהליך רכישת הקריאה , לילדים עם בעיות קשב וריכוז או לילדים עם לקויות למידה . ח לק גדול מן הטקסטים בספר הלימוד מלווים בקריינות וחלקם אף מופיעים בתוך סביבה המאפשרת הגדלה של האותיות בצד שמיעת הקריינות של הטקסט . הפעילויות ההידודיות המלוות את הגרסה הדיגיטלית של הספר מפגישות את התלמידים האלה עם עולמות תוכן שונים במגוון אופנים , המאפשרים פית וח יכולת מגוונת בתהליכי למידה חווייתיים . הסביבה הדיגיטלית מעוררת מוטיבציה ומספקת לתלמיד חיווי מיידי ואפשרות לחזור על ביצוע המשימה עד להצלחה מלאה . צפייה בסרטוני וידיאו – סרטוני הוידיאו המשולבים בספר הדיגיטלי עונים על כמה מטרות : קישור לעולמם התרבותי של התלמידים ולידע קודם שלהם באמצעות סיפור המחבר עולם התוכן של היצירה לעולם התלמיד מחוץ לבית הספר . למשל , השער " חיות מחמד , " עוסק במודעות בעניין בעלי חיים : סרט הוידיאו הפותח את הפרק "מה במודעה " ? מתאר מקרה של ילד שכתב מודעה בעקבות כלב שאבד לו , תלה אותה בלוחות מודעות ביישוב שבו הוא גר ואז גילה שילד אחר כבר פרסם מודעה על כך שנמצא כלב . קישור לעולמם התרבותי – לשוני של התלמידים באמצעות חיבור תופעות לשוניות המוכרות לתלמיד לבין תופעות לשוניות ביצירה הנלמדת בפרק . השוואה בין המידע שמספק הטקסט החזותי ( וידיאו ) לבין המידע בטקסט שבספר הלימוד . פעילות מסוג זה מעודדת חשיבה , שאילת שאלות , נקיטת עמדה או הסקת

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר