עמוד:21

" מילה טובה ב "' הוא ספר מודפס לצד ספר בגרסה דיגיטלית , המשלבת כלים ייחודיים לסביבה זו . מערכת "כותר" מכילה את הגרסה הדיגיטלית של הספר המודפס והיא אף תכלול שכבות נוספות אשר יעשירו את חוויית הלומד . במערכת "כותר" כל חלק בספר עומד לרשות המורה לצורך הקרנה המאפשרת קריאה שיתופית , שיח משותף או ביצוע משימות משותפות . בספר הדיגיטלי מוטמעות פעילויות נוספות המעשירות את חוויית הלומדים ומנצלות את מאפייני הספר הדיגיטלי . כלומר , לרשות המורים עומד הספר המקורי ועליו שכבות שהוספו על -יד צוות מטח או על- ידם . כל העת יוכלו המורים לראות מה הם הוסיפו ומה השכבות שצוות מטח הוסיף לגרסה הדיגיטלית . פירוט אודות הגרסה הדיגטלית של הספר - תקשוב , למידה והוראה בספר "מילה טובה ב - "' בגרסתו הדיגיטלית מוצג הספר בסביבת כותר ספרי לימוד , הכוללת כלים ייחודיים לעריכת תוכן דיגיטלי ומשמשת גם קורא ( reader ) 'חכם . ' בפתוח הגרסה הדיגיטלית נעשתה הבחנה בין טכנולוגיות המאפשרות להחליף תהליכים פדגוגיים " מסורתיים" בתהליכים חדשים ( למשל , החלפת תהליכי הערכה כתובים בתהליכי הערכה מקוונים , ( לבין טכנולוגיות המאפשרות שינוי בתהליכי הלמידה , כגון החלפת ספר הלימוד המודפס כמקור המידע היח יד שעומד לרשותם של התלמידים בספר לימוד דיגיטלי המפנה לאתרים עדכניים שנבדקו ונמצאו מתאימים לתלמידי כיתה ב וכאלו המשלבים טקסט עם מרכיבים ויזואליים המסייעים בהבנת התכנים . אחד היעדים המרכזיים של שילוב התקשוב בגרסה הדיגיטלית של "מילה טובה "'ב הוא לתרום תרומה מע שית להשבחת ההוראה של החינוך הלשוני כתחום דעת . בכל המקומות ששולבו בהם מיומנויות השימוש במחשב ובמקורות מידע דיגיטליים , נעשה הדבר כאמצעי בשירות החינוך הלשוני ולא כמטרה שעומדת בפני עצמה . תהליך הפיתוח התחשב בשני קהלי יעד של ספר הלימוד : תלמידים ומורים . תלמידי ם הבחירה בכלים הטכנולוגים ובמיומנויות הנדרשות להפעלתן הותאמה לשלב ההתפתחותי של תלמידים בכיתה ב ובהלימה לפירוט המיומנויות של אוריינות תקשוב ומידע עפ"י התקן הבינלאומי IEL לבית הספר היסודי 24 משרד החינוך : מינהל למדע ולטכנולוגיה , גף ליישומי מחשב בחינוך . . ) 2199 ( הוראת מיומנויות אוריינות מחשב ומידע . CIL

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר