עמוד:8

טקסטים ספרותיים וטקסטים עיוניים הטקסט הספרותי " עולם השיח של הספרות משקף את המאגר העשיר של הניסיון החווייתי והתרבותי של היחיד ושל החברה , לאורך הדורות" . הספר עונה על תפיסה זאת באמצעות טקסטים ספרותיים לסוגיהם השונים – סיפור , קטע מספר , שיר , שיר זמר , מעשיות . 4 משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית , האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים . ) התשס . ) ג" תכנית לימודים : חינוך לשוני עברית – שפה , ספרות ותרבות לבית הספר היסודי הממלכתי והממלכתי דתי . ירושלים . עמוד . 91 הרחבות ודוגמאות לעקרונות הסדרה רק חלק מהטקסטים או לבצע רק חלק מהפעילויות . באשר לפעילויות בטקסטים – אין הכרח לבצע את כולן , אך סדר הפעילויות הוא , בדרך כלל , היררכי . התאמה לשונות התלמידים › המודולאריות בספרים מאפשרת התאמה ליכולות השונות ולצרכים השונים של התלמידים בכיתה . גם הגיוון בטקסטים סוגי הטקסטים ורמתם הלשונית – מאפשר בחירה והתאמה של טקסטים ופעילויות לפי רמת התלמידים . התשאול בפעילויות מגוון , והוא כולל שאלות ברמות שונות של קושי . ( הרחבה בנושא זה ראו בעמ' ( 31 ידידותיות – הקפדנו על עיצוב ידידותי ומושך בספרים . נעשה שימוש רב באלמנטים גרפיים , כגון : גודל האות , הכותרות , הרווח בין הפסקות , אמצעי ההמחשה , האיורים , הצבע , מרווח בין שורות ועוד , והקפדנו על ייצוג ויזואלי בעל ערך ומוקפד . הושקעה מחשבה רבה בניסוח ההוראות בפעילויות , כך שיהיו בהירות ומובנות לתלמידים . השתדלנו לא להכביר מלל שלעיתים מופנה בספרי לימוד אל המורה ולא אל התלמיד , ובחרנו בשפה המתאימה , לדעתנו , לילדים בכיתה ב' ומכבדת אותם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר