עמוד:7

להעשרה ולהעמקה של נושאי הלשון הנדרשים , ולפיתוח מודעות לשונית ומטא - לשונית . ( הרחבה בנושא הוראת הלשון ראו בעמ' ( 01 העשרת אוצר המילים › מילון מנטאלי עשיר הוא תשתית הכרחית להבנה ולהבעה , ולכן בפעילויות ניתן דגש רב לאוצר המילים – להבנתו ולהרחבתו . ( הרחבה בנושא אוצר מילים ראו בעמ' ( 01 פיתוח רמות חשיבה גבוהות – בהכנת משימות ההבנה וההבעה הנלוות לטקסטים , הודגשו מטלות הדורשות רמות חשיבה גבוהות , כגון : הסקת מסקנות , השוואה , הערכה , מיון , וכדומה . ( דוגמאות ראו בעמ ' ( 06 אוריינות דיגיטאלית – " מילה טובה ב "' הוא ספר מודפס לצד ספר בגרסה דיגיטלית , המשלבת כלים ייחודיים לסביבה זו . ( הרחבה בנושא זה ראו בעמ' ( 02 עידוד חיבת קריאה - מפגש עם יצירות הספרות הרבות בספר מזמן עידוד להמשיך את החוויה בעולם שמחוץ לשיעור עברית . בהזדמנויות שונות בספר הלימוד מכוון הלומד הצעיר אל ספרי קריאה , וחיבה לקריאה ולספרים מונחת לאורכו של הספר . ( הרחבה ודוגמאות בנושא ראו בעמ' ( 35 הערכה – בפעילות המסכמת הנמצאת בסוף כל פרק נושא , ומובילה את התלמידים לקראת תוצר כגון הכנת רשימה , כתיבת קטע מידע , כתיבת ברכה , משאלה , מילוי שאלון , הסבר בע"פ , מתן הוראות בע"פ , סיפור בע"פ וכו , ' ניתן לראות כרכיבי הערכה מעצבת . כמו כן מוצעים מחוונים המסייעים לבקרת איכות הטקסט המובע בע"פ או בכתב בספר לתלמיד . מודולאריות וגמישות – הספרים בנויים באופן מודולארי . כל פרק הוא , בדרך כלל , יחידה עצמאית , שאינה תלויה ביחידות אחרות . מבנה זה מאפשר למורים לבחור את סדר הוראת הפרקים באופן המתאים להם ולכיתתם , ולקבוע את הרצף הנכון להם . אפשר להאריך את משך ההוראה בפרק אחד ולקצר בפרק אחר , למשל : ללמד

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר