עמוד:5

עקרונות הסדרה העקרונות שהספרים מושתתים עליהם , מתאימים לעקרונות תכנית הלימודים בתוספת הדגשים , שמטרתם לענות על הצרכים הספציפיים של כיתות . 'ב למידת שפה אינטגרטיבית : תמה , עולם שיח וסוגה היוצרים עיגון הקשרי להוראת השפה – בספר , על שני כרכיו 01 , שערים תמטיים , בתוכם פרקים בנושאים המתקשרים לתמה . בכל שער מיוצגות סוגות שונות , כאשר בכל פרק יש מיקוד בעולמות השיח הרלוונטיים ( בדרך כלל עולם שיח אחד , ( אך תמיד תוך הדגשה של סוגה אחת מרכזית ( גם אם מוצגים טקסטים בסוגות אחרות , הם משמשים כרקע . ( באמצעות הטקס טים , נלמדות הסוגות השונות : התלמידים בוחנים את הטקסטים מצד תוכנם , ואגב הקריאה הם לומדים להכיר את הסוגה ואת מאפייניה . המבנים הלשוניים ודפוסי השיח נלמדים כאמצעים להבנה וכמשרתים את צורכי הביטוי של התלמידים . העיגון ההקשרי של כל פרק מציף את הנחיצות בידע שפה , בכישורים של קריאה , כתיבה האזנה ודיבור למטרות תקשורת , למטרות למידה ולקידום הביטוי האישי . הנושאים המיוצגים בספר הם : חגים ונושאים נוספים הקשורים למעגל השנה , תכנים המופיעים בספרי לימוד בתחומי דעת שונים , ותחומי עניין של התלמידים כגון : בעלי חיים , חברות וכד . ' טיפול שלם בשפה – לכל טקסט ניתנו פעילויות המשלבות הבנה , הבעה בכתב , הבעה בעל- פה , לשון ואוצר מילים . כך הטקסט מטופל באופן מקיף ושלם . הצגת מגוון ( תוכני ומתודי ) – הספר מציע מפגש עם מגוון נושאים ועם מגוון סוגות ותת - סוגות . הפעילויות בכל פרק מכוונות לארבע מיומנויות השפה : כתיבה , קריאה , האזנה ודיבור . הפעילויות הצומחות מהטקסטים מגוונות מבחינת אופני התשאול 3 הספר חולק לשני כרכים כדי לא להכביד על תלמידים צעירים בנשיאת ספר עב כרס . מטרת הספרים : לעזור למורים להתוות לתלמידים מסלולים אפשריים להוראת השפה העברית , ולסייע למורים לתת לתלמידים ציוני דרך מפורשים ומנחים בדרכם אל היעדים שתכנית הלימודים מציבה . הפנייה במדריך בלשון זכר-רבים מתייחסת גם למורות וגם לתלמידות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר