עמוד:4

הקדמה ספרי הלימוד לחינוך לשוני בסדרה מילה טובה פותחו בהתאם לתכנית הלימודים לחינוך לשוני לבית-הספר היסודי , ובהשפעת תובנות וידע שהצטברו מהתנסויות , מהדים מהשטח ומתקשורת שוטפת עם מורים ומדריכים * בתחום החינוך הלשוני . כמו כן נשענים על מסמכים מעודכנים של משרד החינוך , הנוגעים ליעדי החינוך הלשוני , ובנספח לתוכנית הלימודים הנוגע ליצירות הספרות ( הוצג בנוב' . ( 3100 הספרים עונים על הנדרש בתכנית הלימודים בהיצע רחב של טקסטים לסוגיהם , ובכלל זה טקסטים מעולם השיח של הספרות ושל המקורות היהודיים , וכן על הצורך בעיסוק מעמיק בהבנה , בהבעה בכתב ובעל-פה , בדרכי תשאול מגוונות , בהוראת נושאי לשון ובתרגולם , בהרחבת אוצר המילים ובפעילויות המפתחות רמות חשיבה גבוהות . הספרים מציעים דרך של ארגון תמטי ( נושאי ) של טקסטים במגוון סוגות . העיקרון התמטי מוביל למימוש הרעיונות והמטרות של תכנית הלימודים ( תשס , ( ג" בהתאמה לגיל התלמידים ולכשירות הלשונית המצופה מהם . העיקרון התמטי נבחר כמתאים לתלמידי בית הספר היסודי . נושאי התוכן השונים מעשירים את הסכ מות הקיימות ( עולם המושגים , אוצר המילים , הרעיונות , המראות ) אצל התלמידים . ככל שהסכ מות התוכניות הולכות ומתבססות , כך מתאפשר עיסוק מופשט יותר וחשיבה על עולמות התוכן – הן לצורך העיסוק במבנה השיח ובסוגות והן לצורך חשיבה על השפה ( מטה- לשון . ( 1 משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית , האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים . ) התשס . ) ג" תוכנית לימודים : חינוך לשוני עברית – שפה , ספרות ותרבות . ירושלים . 2 משרד החינוך – המנהל הפדגוגי ) האגף לחינוך יסודי ( והמזכירות הפדגוגית ) הפיקוח על הוראת העברית . ) ) תשע - ב" תשע . ) ג" תכנית הוראה להטמעת יעדי החינוך הלשוני בכיתות - 'ה ו' – יעדים ועקרונות לתכנון דרכי הוראה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר