עמוד:153

הצעות לפעילויות : › הסיפור נפתח כמו מעשייה , בלי ציון מקום מדויק . לאחר הקריאה בקשו מהילדים להתייחס לסוג הפתיחה . אחר כך ספרו לילדים שהספר נכתב על פי מקרה שקרה במציאות , עזרו להם לאסוף מידע מהפרק הראשון ומ גב הספר כדי למקם את הסיפור בסביבה הממשית שבה התרחש . › שוחחו עם הילדים על רגשותיו של רובי : איך הרגיש בכפר כילד שיש לו מג בלה ? מדוע העדיף לבלות את זמנו בים ? › בקשו מהילדים למצוא בפרקים 2 , 3 , 4 משפטים המתארים את הקשר המיוחד שנוצר בין רובי לדולפינה , למשל - " היצור הביט בו בעיניים קטנות וסקרניות - ונעלם מעבר לסלע ... בפעם השלישית רובי היה מוכן להישבע שהדג הגדול גם חייך אליו , " ! או " פתאום , כאילו משום מקום , נדחק מתחתיו גוף גדול , הרים אותו אל פני המים והדף אותו במהירות ובעוצמה לעבר החוף" ( עמוד . ( 04 המשפטים האלה הם תמציתו של תיאור הידידות המופלאה בין הילד לדג , ומאפשרים לקוראים לבחון אותה לפרטיה ולהבחין בהדדיות , במחויבות ובגילויי החיבה - בלי מילים , בלי צורך בשמיעה ובדיבור . › בקשו מהילדים לספר על פי פרק 5 איך השתנו החיים בכפר מאז נתהדקה הידידות בין רובי לדולפינה , ואיך השתנו חייו של רובי . › בעמ' 51 כתובים דבריו של מחבר הספר , סול דיה : " באחת הפעמים האחרונות שביקרתי בסיני החלטתי לכתוב את הסיפור לילדים , כי הבנתי שאפשר לשאוב הרבה כוח מהקשר שבין שני החברים הללו . " לאיזה " כוח" מתכוון המספר ? › שוחחו על משמעות שמו של הספר : מהי ה"מתנה ? " מי קיבל מתנה ולמה ? קישור לכתבה על הדולפינה " הולי" מחופי נואיבה שבסיני : / http : // www . hayadan . org . il / dolphines-want-contact-with-human-010506

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר