עמוד:137

› מה אנחנו חושבים על הוריו של הילד או הילדה / על אחי הם / על החברים שלהם ? › מה בחיים שלי דומה לחיים של הילד / ילד ה בסיפור ? › מה כדאי לילד / ילד ה הזה לעשות כדי להרגיש טוב יותר ? מה אנחנו עושים כשיש לנו בעיה כזאת ? › אפשר להציע לילדים משפטים כמו : " אילו הייתי במקומו , הייתי , " ... " חבל שזה קרה , כי , " ... " כעסתי כש , " ... " אהבתי את הקטע שבו " ... ולבקש מהם להמשיך במילותיהם . כדאי להתעכב במקום שיש בו דילמה מוסרית-ערכית -חברתית , לבדוק מה אנחנו חושבים על המצב המיוחד , להשליך על חיינו שלנו ולשער איך היינו מגיבים . נחמד להכין " מסיבת פרדה" לספר שסיפרנו בהמשכים : נעלה יחד רעיונות כמו חידון מי-מתי-מהלמה -כמה , נמחיז קטע אהוב , נציג תערוכת ציורים , נציע עוד פרק ( זה שאחרי האחרון ) ושמו – " ומה קרה להם מאז . " ? ואם הספר עובד לסרט ראוי - נצפה בו יחד . איורים - לא רק לקישוט ! ספרים לגילאי 1 1 המצויים בשלב רכישת הקריאה או לאלה שעדיין מבססים את הקריאה , הם לעתים קרובות ספרים מצוירים . ( picture books ) בספרים כאלה הטקסט מועט יחסית , ומקומם של האיורים חשוב לא פחות ממקומו של הטקסט ( במקרים מסוימים תפקידו של האיור ח שוב אף יותר : הוא מספק את הרקע לסיפור , מקדם את העלילה ומאפיין את הדמויות . ( הנגזרת של האמירה הזו - כשקוראים סיפור מצויר באוזני תלמידים - ראוי לאפשר להם " לקרוא" גם את האיורים , להפנות את תשומת לבם למידע שהם מספקים ( גלוי וסמוי , ( לאופיים , לצבעוניותם וכו . ' קישורים ללקט מאמרים בנושא האיור בספרים מצוירים : http : // www . gilrach . co . il / category / % D 7 % A 1 % D 7 % A 4 % D 7 % A 8 % D 7 % 95 % D 7 % AA- % D 7 % 99 % D 7 % 9 C % D 7 % 93 % D 7 % 99 % D 7 % 9 D 1 / % D 7 % 90 % D 7 % 99 % D 7 % 95 % D 7 % A 8 % D 7 % 99 % D 7 % 9 D- / % D 7 % 91 % D 7 % A 1 % D 7 % A 4 % D 7 % A 8 % D 7 % 99- % D 7 % 99 % D 7 % 9 C % D 7 % 93 % D 7 % 99 % D 7 % 9 D קישור לרשימתו של יותם שווימר על הצד החזותי בספרי "רא שית קריאה : " http : // ha pinkas . co . il /? p = 8012 לרשימ ת ההמשך של יותם שווימר : http : // ha pinkas . co . il /? p = 8642

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר