עמוד:131

הערות והצעות להוראת הפרק " ילדים ממחזרים" - עמוד תוכן העניינים פ עילות , 1 סעיף ב - הפרק " כללי זהירות" שונה מהאחרים גם בניסוח של שם הפרק עצמו וגם בהבנה שהוא מתייחס לתוכן החוברת כולה . פעילויות 2 ו- - 3 שתי השאלות נועדו להדגיש שמתוכן העניינים אפשר ללמוד על הרלוונטיות של ספר לתחום פעילות או עניין . בפעילות 3 ניתן לענות כי כל אחד מהפרקים יכול להתאים לקבוצה שמכינה את ההצגה . פעילות - 4 פעולת המיון תדגיש את הקשר בין ההכללה שבכותרת לבין פירוט התכולה של כל פרק . עם זאת , יש כמה דברים שאינם חד משמעיים . בובות למשל אפשר לגזור גם מנייר , אך נראה שמעניין יותר ליצור בובות סמרטוטים מבדים . אפשר לבקש מהתלמידים לנמק את השיוך לפרק . עמוד התוכן של הספר " אסטרונאוטים" מאת רבקה ברנד פעילות , 5 סעיף ב – ההתבוננות בתוכן הספר מגלה שרוב הכותרות מגדירות את מהות הפרק . הפרק הראשון חריג , כי השם אינו מעיד על תוכנו . אפשר לשאול את התלמידים על הכותרות המנוסחות כסימן שאלה . מתוך כך אפשר ללמוד שהפרק ייתן תשובות לשאלות . ניסוח של שאלה ככותרת פרק הולם במיוחד ספרי עיון ור ווח בהם . הטקסט " נא להכיר , אסטרונאוטים , " פרק מתוך הספר " אסטרונאוטים " מאת רבקה ברנד פעילות - 7 פעילות זו מאפשרת לילדים להתנסות בהבנת תפקיד ו ומטרתו של תוכן העניינים בספרים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר