עמוד:129

מתחשבת ביכולות של התלמידים או ברצונותיהם , אך כי מצד שני , זו דרך פשוטה לחלק לקבוצות בלי לגרום מריבות בכיתה ובלי לעכב את החלוקה לקבוצות בגלל בקשות אישיות . במשימה הבאה יתבקשו התלמידים להציע עיקרון מארגן אחר לאיוש הקבוצות . פעילות – 2 מטרת הפעילות להבהיר את העיקרון המארגן שעל - פיו התלמידים נבחרו במקור לקבוצות השונות , ולהציע עיקרון מארגן חדש : ההצעה שלהם יכולה להתבסס על בחירות הילדים עצמם או על חוגים שבהם הילדים משתתפים . אפשר גם להציע הגרלה 43 ) פתקים המחולקים ל- 3 קבוצו ת . ( פעילות – 3 יישום הבנה של מבנה הרשומה וחילוץ מידע ממנה . התלמידים נדרשים לעשות הצלבה בין מה שכתוב במודע ה לבין המצויין בכותרות של הטבלה ואף בין המודעה לפנים הטבלה ( שמות הילדים ) – כאן ההצלבה מורכבת יותר : ראשית , צריך למצוא באיזה טור הילד או הילדה נמצא ים ואז לשלוף את שם הקבוצה אליה הם משתייכים ולפי זה לדעת מה השעה בה המורה תפגוש את הילד . ה / פעילות – 4 פעילות העוסקת במיון . כמו כן , השיבוץ בטבלה מחזק את האסטרטגיה של שימוש בטבלה ככלי עזר המקל על הארגון . פעילות , 5 סעיף ב – עוד דוגמאות לדרכים לארגון הרשימה : › על פי סדר כרונולוגי ( ימים ושעות או שבועות ) › על פי המשתתפים בפעילויות : בעצמי , עם חברים , עם משפחה › על פי העדפה אישית – דברים שאני רו צה לעשות , דברים שאני צריך לעשות הצע ות להרחבת פעילות – 5 ( 0 הילדים יכתבו את הפעילויות שהם מתכננים לקיץ בטבלה בת שניים או שלושה טורים , לפי קריטריון כלשהו לבחירתם , ללא הצגת הכותרות . אחד הילדים יציג את הפעילויות שלו לכיתה על דף גדול או על הלוח . שאר הילדים ישערו על פי מה מוינו הפעילויות . ( 4 כותבים כמה פעילויות לקיץ בכ רטיסיות . הילדים מציעים קריטריון לארגון הכרטיסיות , ומסדרים אותן בקבוצות . אחר כך מציעים חלוקה אחרת , ומסדרים את אותן הכרטיסיות לפי הסדר החדש . השיר " מה יש בקיץ " ? מאת חיה שנהב פעילות – 1 השיר כתוב בתבנית של רשימה ( כקטלוג . ( יש בו פירוט של נושא כללי - הקיץ – אך עיצובו אמנותי . השיר אינו רשימה . יש בשיר אמצעים אומנותיים שעושים את ההבדל בין שיר לרשימה : מה שהופך את הטקסט לשיר זה שיש לו מקצב פנימי . בנוסף לכך , בסוף יש משהו ששובר את הרשימה " ) וחם . ( "

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר