עמוד:128

השער "הנה מתחילה החופשה " הפרק "רשימות קיץ " ( עמוד 052 בספר הלימוד ) הנושא : הפרק עוסק בנושאים הקשורים לקיץ – הכנות למסיבת סיום השנה , ומאפיינים ופריטים שקשורים לעונה . מטרות הוראת הפרק : ההיבט העיוני- אורייני – מטרת הפרק היא חשיפה והתנסות עם העיקרון המארגן של רשומה מסוג רשימה וזאת תוך כדי התנסות חווייתית המאוגדת בסיפור מסגרת חביב אשר נשען על אירועים אותנטיים מחיי בית הספר וקריאה של שיר הבנוי בצורת רשימה . " הרשומה היא טקסט מידעי כתוב שנועד לספק מידע , עדכון או תיעוד לאחרים או לכותב עצמו , מבוסס על עיקרון מארגן ובעיצוב גרפי המאפשר שימוש נוח בו . האופנות היא בדרך כלל לשון כתובה . " ההיבט הספרותי- אורייני – חשיפה לשיר הבנוי בצורת רשימה , והעלאת המודעות להבדל בין שיר ובין רשימה . הערות והצעות להוראת הפרק הצעה לפעילות פתיחה – כדאי לדבר בכיתה על רשימות מסוגים שונים . הטקסט : רשימ ת תלמידים בתוך טבלה פעילות – 1 פתרון הפעילות : המורה ריקי חילקה את התלמידים לפי סדר האל – ף" בי"ת של שמותיהם הפרטיים , ואז חילקה את הילדים לשלוש קבוצות : שמות שמתחילים באותיות א–ט , שמות שמתחילים באותיות י–נ ושמות שמתחילים באותיות נ ) ת– הדבר בא לידי ביטוי בשלושה טורים , המייצגים את שלוש הקבוצות . ( אפשר לציין כי מצד אחד , חלוקה מהסוג הזה אינה 62 מתוך תכנית הלימודים חינוך לשוני עברית – שפה ספרות ותרבות , אתר משרד החינוך , לשונית " עולמות שיח וסוגות" – " רשומות" http : // cms . education . gov . il / EducationCMS / Units / Tochniyot–Limudim / Chinuch–Leshoni / TochnitLimu dim / olamot / reshumot . htm

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר