עמוד:125

הטקסט " איך להקטין את הנזק שהמדורות גורמות לסביבה " ? אפשר לקרוא תחילה רק את כותרת הטקסט " איך להקטין את הנזק . " ? .. כדאי לשוחח עם הילדים על כך ולשאול מה עלול להיות הנזק הזה . פעילות – 2 הילדים יספרו מתוך הידע הקודם שלהם , איך להקטין את הנזק של מדורה . כדאי לכתוב את דברי הילדים על הלוח ולאחר מכן להשוות את הנאמר למה שכתוב בטקסט . אפשר אולי להקדים ולעשות את זה לפני שקוראים את הטקסט ואז להשוות עם הנאמר בטקסט . הצעות להרח בת העבודה בנושא טקסט ההוראות – . 0 הילדים יכולים לספר על המדורה של השנה שעברה , ול התייחס לכל אחת מההמלצות שקראו בטקסט . הילדים ישתמשו בפעלים בזמן עבר , לדוגמה : הדלקנו מדורה גדולה ולא נזה רנו . השתמשנו רק בעצים ובניירות וכו' . . 4 חזרה על הכתוב בניסוח אחר : הילדים יאמרו מה אסור לעשות כשעושים מדורה ומה צריך או רצוי לעשות . המשפטים המתחילים בטקסט ב ' לא' יומרו ל"אסור ל " ... ושאר המשפטים יומרו ל"צריך + שם הפועל או רצוי + שם הפועל . הפרק "דברי חכמים" ( עמוד 024 בספר הלימוד ) הנושא : בפרק שני נושאים - חג השבועות ויום השבת . במרכז הפרק עומדים שני מדרשים ונלווים להם שלושה טקסטים אשר נותנים מידע על אודות האישים המוזכרים במדרשים הללו ו על אודות השפה המיוחדת של המדרש . מטרות הוראת הפרק : ההיבט הספרותי- אורייני – מטרת הפרק היא לתת לתלמידים " לטעום" רובד אחר של טקסטים בשפה ה עברית ולהיוודע לעולם השיח של מקורות יהודיים , ודרכם להיחשף , להתרשם ולחוות אירועים מוכרים להם כמו חג השבועות ויום השבת . " לקריאה במקורות תרומה נכבדה לחינוך הלשוני והתרבותי של התלמידים , מכיוון שהקריאה בטקסטים אלה מפגישה את הקוראים עם שימושים ייחודיים בלשון על רבדיה ההיסטוריים ומצריכה מיומנויות ייחודיות להבנת הטקסטים המקיימים לעתים קרובות זיקה ביניהם . " מדרש : " המילה מדרש נגזרת מן הפועל לדרוש , שמשמעותה , בין השאר - לחקור , לחפש , ללמוד . המדרש הוא אפוא סוג של פרשנות יצירתית : לימוד דברים חדשים מתוך פסוקי המקרא , איתור משמעויות חדשות והסקת מסקנות מעבר למה שנראה לנו כמשמעותם הפשוטה של הפסוקים . 60 משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית , האג ף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים ) התשס . ) ג" תוכנית לימודים : חינוך לשוני עברית – שפה , ספרות ותרבות . ירושלים . עמוד . 82

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר