עמוד:123

שני טקסטים העוסקים בעיר ירושלים : › הטקסט על הכותל המערבי › הטקסט על הכנסת פעילות – 1 מטרתה של הפעילות הראשונה הינה לשמש כפעילות פותחת ולהוביל את הילדים אל עבר ה נושא הנלמד . חשוב כי בין העובדות , המורים צריכים להגיד שירושלים היא בירת ישראל ולהסביר מהי " בירה . " פעילות – 2 בעקבות הקריאה אפשר לשאול שאלות המכוונת להבנת הנקרא ולוודא כי הטקסטים הובנו מבחי נה תוכנית . פעילות – 3 פעילות זאת מעוררות את המודעות של הילדים להבדלים בין שני הטקסטים שקראו . כדאי גם להרחיב ולהדגיש כי הטקסט על הכותל המערבי בחלקו סיפור דמיוני ( אגדה ) לעומת הטקסט על הכנסת שהינו מידעי ומציג עובדות בלבד . יחד עם זאת , יש בסוף האגדה משפט עובדתי ובהתחלה אזכור לתנ . ך" רצוי להדגיש את השילוב הזה לעומת הטקסט על הכנסת שמכיל רק מידע ולא סיפור . יחד עם זאת , אפשר לציין גם שיש סיפורים שמתארים דרך העלילה עובדות ( כמו בסיפור " סכך לסוכה" שלמדו מוקדם יותר – בו לומדים על מאפיינים של העצים השונים . ( פעילות – 4 בפעילות זו התלמידים מתבקשים להביע את עמדתם על טקסט כתוב ( נקשר ל הישג נדרש 2 מתוך תכנית הלימודים . ( פעילות – 5 הילדים נחשפים לשני טקסטים ולשתי תמונות ומקשרים ביניהם . הצעה לפעילויות נוספות בנושא ירושלים : . 1 פעילות במליאה - בסו ף הטקסט " הכ תל המערב י" כתוב : " היו ם יהוד ים ותיר ים מ הארץ ומ העו לם בא ים אל הכ תל המערב י " . א . מה אתם יו דע ים על הכ תל ? מה עו ש ים שם ? ב . א ם ב קרתם בכ תל המערב י ספרו על כך בכ תה . . 2 אפשר לדבר על חוויות אישיות שהיו לילדים בקשר לירושלים , אפשר שיכתבו על מקום שביקרו בו בירושלים ( במקרה הזה ניתן להפנות למחוון שהופיע בפרק " סיפור משפחתי" במשימת הכתיבה בסוף הפרק : כרך ב , עמוד , 11 פעילות . ( 0 אפשר גם שיכתבו מה הם יודעים על העיר ירושלים ובכך לכוון לעבר הסוגה המידעית . 59 משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית , האג ף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים ) התשס . ) ג" תוכנית לימודים : חינוך לשוני עברית – שפה , ספרות ותרבות . ירושלים . עמוד . 12

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר