עמוד:116

אפשר לבחור כמה בדיחות שהתלמידים הביאו ולנתח אותן ביחד , ואפשר להדביק את הבדיחות המתאימות לפרסום על גיליון נייר ולתלות אותן בכיתה . השער " מפסח ועד שבועות " הפרק "אביב הגיע , פסח בא" ( עמוד 002 בספר הלימוד ) הנושא : בפרק שלושה שירים העוסקים באביב ובפסח . בכל שיר דרך העבודה שונה , ואין צורך ללמדם לפי הסדר שבו הם מופיעים . מטרות הוראת הפרק : ההיבט הספרותי- אורייני – מטרת הפרק היא לאפשר מפגש חווייתי עם שירים הקשורים לאביב ולפסח . כל שיר מקנה למפגש חוויה מזווית שונה – קשר בין טקסט לתמונה ; סימנים לעונה ולחג ; משחק סביב מנייה . הפעילות סביב השיר " האביב הגיע" מאת אילנה אבן - טוב ישראלי מוקדשת לחוויית הילדים בקריאה . היא עוסקת בהתרשמותם מן הריחות ומן הצבעים המוזכרים בשיר , ומאפשרת לתלמידים להמחיש את רשמיהם באמצעות תמונות . השיר " ניסן" מאת אוריאל אופק עוסק בפסח ובאביב . בפעילות המלווה את השיר הילדים מתבקשים לזהות את הנושא בכל בית בשיר . הפיוט העתיק " אחד מי יודע "? מתוך ההגדה של פסח הוא למעשה שיר משחק סביב מנייה . הפעילו ת עוזרת לילדים לחשוף את העיקרון שהשיר בנוי על פיו . כמו כן הילדים מוזמנים לפענח את המילים שבשיר . מקצת התכנים שבשיר ידועים לילדים מבת יה ם . ההיבט האורייני- לשוני – הדגש הלשוני בפרק הוא שם המספר בזכר ובנקבה מאחת עד עשר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר