עמוד:113

המלצה - אפשר להוסיף ולתרגל סיפור על-פי איורים וכתיבת טקסט לקומיקס בעזרת עוד סיפורים מתוך הספר " אורי כדורי" ( בהוצאת ספריית פועלים . ( למשל , " אורי כדורי כדורסלן , " שמופיע בספר המקורי ללא מילים . אפשר לבקש מן התלמידים לכתוב משפטים מתאימים לכל איור . הפרק : " טפשים או חכמים " ? ( עמוד 11 בספר הלימוד ) הנושא : סיפורים משעשעים , המציגים מצבי הפתעה ואבסורד , על אודות דמויות ספרותיות מפורסמות : הרשלה , ג'וחא וחכמי חלם . מטרות הוראת הפרק : ההיבט הספרותי- אורייני – הפרק מציג סיפורים הומוריסטיים . לפי התיאוריה הקוגניטיבית , ההומור מכיל כמה מאפיינים : ( 0 אי -הלימה – זהו מצב שבו יש קונפליקט בין מה שצפוי ו בין מה שמתרחש בפועל בבדיחה – דבר זה גורם להפתעה או לסקרנות אצל המאזין . ( 4 פתרון המסביר את אי-ההלימה או הופך אותו להגיוני . בפרק הנוכחי נרצה להעלות את המודעות של התלמידים לסיבות המובילות להומור בסיפור ( הפתעה ואבסורד ) , ולפיכך לעסוק בהיבטים מטא- קוגניטיביים ( בהתחשב בגיל התלמידים , כמובן ) של יצירות מהסוג הזה . כמו כן , ניתנת בפרק זה ההזדמנות להיחשף ליצ ירות אשר מפגש חוזר איתן יעלה את היכולת של הקורא לצפות בעתיד את רוח הדברים של סיפורים הקשורים לאותן דמויות ספרותיות המוזכרות בפרק ( כמו הסיפורים על " חכמי חלם . ( " 55 מקגי , . ) 2122 ( ) McGhee ( א"פ אצל : שלום , צ ' וקוטלר , פ . ) 1121 ( ' ההומור הלשוני – תיאוריה ומעשה . בתוך א ' זיו וא ' סובר ) עורכים , ) חשיבותה של אי -רצינות – קובץ מאמרים רב- תחומי בחקר ההומור ) עמודים . ) 128-149 ירושלים : הוצאת כרמל .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר