עמוד:112

ברורים . בדרך כלל , בקומיקס מבדח מעין זה יש במראה הדמות המצוירת סממן קומי כלשהו , לעתים מוגזם ( למשל : קווצת השיער היחידה בראשו של אורי כדורי . ( פעילות , 2 סעיף ג – הפעילות הפשוטה הזאת נועדה להדגים שהטקסט והאיור משלימים זה את זה . אורי כדורי הוא דמות בעלילה כבר מהאיור הראשון , אך הוא מוזכר רק בתמונה . ביחידה הראשונה כולה ( הטקסט והאיור יחדיו ) עדיין לא מגלים מה אורי כדורי חושב ומרגיש כלפי חג הפורים , והדבר מתגלה רק ביחידה השנייה , בשילוב שבין הטקסט והאיור . בכך עוסקת פעילות . 3 פעילות – 3 לפני המורים עומדות שתי אפשרויות , וייתכן שכדאי להתאים אותן לקבוצות לומדים שונות . . 0 אפשר לתת לילדים להתמודד עם שאר יחידות הקומיקס בעצמם , ולתת להם להיחשף באופן הדרגתי לאפיוני הסוגה , כפי שהם מוצגים לאורך כל הפרק . . 4 אפשר ללמד את הילדים כמה אפיונים של הסוגה במרוכז כבר בעבודה על הקומיקס הראשון , וליצור ממנו מעין דגם לעבודה על קטעי הקומיקס האחרים המופיעים בפרק . להלן פירוט העבודה לפי ההצעה השנייה : א . קראו עם הילדים כל יחידה בנפרד , וודאו שהם מבינים קודם מה יש בציור ולאחר מכן מה יש בטקסט , ושהם מבינים כיצד הציור והטקסט משלימים זה את זה . ב . בדקו ביחד את הציור האחרון בקומיקס , וגלו אפיונים קומיים בצורת ההליכה של כל הילדים ובשביעות הרצון של אורי כדורי . ה טקסט " אורי כדורי בגינתו" מאת אריה נבון ו לאה גולדברג פעילות – 2 תשובות אפשריות : " זה נראה כקטע המשך , " " חסר שמו של הגיבור ( לא ברור מיהו ' אני , " ( ' " אם כתוב 'פתאום' סימן שקרה משהו קודם . " אפשר להמשיך את השיחה , ולשאול את התלמידים לפי מה בחרו בציור שאמור להיות האחרון ברצף ה סיפור . פעילות – 4 בשאלה הזאת התלמידים נדרשים לעמוד על ההומור שבסיפור . מור ים שחושב ים שהשאלה מציבה מדרגת חשיבה גבוהה מדי לתלמידיה ם או למקצתם , יכול ים לסייע להם בשאלות סגורות , כגון " האם יש צורך להשקות כשיורד גשם , " ? " האם ראיתם מישהו משקה במשפך ומחזיק מטריה בידו ? למה לא " ? וכן הלאה . הטקסט " מעשה נאה שקרה בעירנו" מאת דני קרמן פעילות , 1 סעיף ב – חשוב לוודא עם התלמידים כי הבינו שעליהם להתייחס בכתיבתם למילים שבשלט ( בכל פעם נדרשת התייחסות למילה שעדיין לא מחוקה . ( עבור תלמידים מתקשים רצוי להכין מחסן עם תשובות . פעילות - 2 אפשר לשוחח עם התלמי דים על ההבדלים במראה של הסיפור על הדף . אפשר לשוחח על הזמן ( הדקדוקי ) של הפעלים בסיפור המצויר ועל הזמן של רוב הפעלים בסיפור הארוך .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר