עמוד:111

השער "משנכנס אדר מרבין בשמחה " הפרק " סיפור ציור" ( עמוד 11 בספר הלימוד ) הנושא : בפרק מופיעים שני עלילונים ( קומיקסים ) וסיפו ר אחד . שלושת הטקסטים מציגים דמויות אשר עושות מעשים הנתפסים בעיני הקוראים כ"טיפשיים" או כלא הגיוניים , ולפיכך נתפסים כמבדחים . מטרות הוראת הפרק : ההיבט הספרותי- אורייני – בפרק מופיעה הסוגה עלילון . כמו כן , מופיע סיפור של דני קרמן שמספר אותו פעם בצורת טקסט כתוב ופעם בעזרת תמונות . באמצעות ה"ציור -סיפור" על אורי כדורי , יצירתם המשותפת של המשוררת לאה גולדברג והצייר אריה נבון , אנו מכירים לילדים טקסט רב ייצוגי שבו הציור והסיפור משלימים זה את זה . בסוגה הזו ניתנת חשיבות דומה למילים הכתובות ולציורים ( בטקסט רב ייצוגי מידעי , למשל , יכול להיות מצב שבו המפה או התמונה מדגימים חלק מהטקסט הכתוב . ( הדגש בפרק מושם על התרומה של כל מרכיב – הסיפור והציור – לעלילה וההבדל ביניהם . כמו כן , יש עיסוק ב הבנת הסדר הכרונולוגי של האירועים בעלילון . הטקסטים המוצגים בפרק , מטרת ם לשעשע את הקוראים ולהצחיקם . במהלך הקריאה כדאי להדגיש את ההומור המופיע ב כל יצירה , הן בציור ו הן בטקסט הכתוב . לפני הקריאה אפשר לשאול את הכיתה אם מישהו מכיר עלילון ( מעיתוני ילדים או מחוברות עלילון . ( הילדים שמכירים עלילונים יכולים לספר לחבריהם על המאפיינים שלהם . הערות והצעות להוראת הפרק הטקסט " אורי כדורי בפורים " מאת אריה נבון ו לאה גולדברג פעילות , 1 סעיף ב – כדאי לעמוד על מאפייני הדמות . אורי כדורי הוא עגלגל ויש לו קווצת שער אחת , הוא מרכיב משקפיים והוא לובש מכנסיים קצרים . בקומיקס נוהגים לאפיין דמויות בקווים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר