עמוד:98

להלן המשך הטקסט כפי שמופיע בספר " תשמור על העולם , " המוגש למורים כחומר עזר . " מה גיליתם ? › החסה והתפוח מתפרקים באופן טבעי . הם יכולים לחזור ולהיות חלק מהאדמה . הם יהיו לחלק מהאדמה והם יעזרו לדברים אחרים לצמוח ( שימו לב : יש מקומות שבהם יעבור זמן מה עד שהחסה והתפוח יהפכו לאדמה . באדמה חמה ולחה יותר התהליך יהיה קצר יותר . ( › הפלסטיק והקלקר עדיין שם . הם עשויים מחומרים שמקורם באדמה , אבל הפכו אותם למשהו ששוב לא יכול להיות חלק מהאדמה . › אילו חומרים טובים לנו יותר ... ולסביבה שלנו ? האם איננו לוקחים מכדור הארץ יותר מדי דברים שאיננו יכולים להחזיר ? האם חשוב לנו להשתנות " ? מתוך : ג'אבנה , . ( 4111 ) . 'ג בחזרה לאדמה ( ניסוי מספר . ( 4 תשמור על העולם , ילד ! – מדריך אקולוגי לילדים , נוסח עברי ועריכה מדעית : אירוס רבינוביץ , ' דני רבינוביץ . ' כנרת זמורה - ביתן , דביר – מוצאים לאור , אור יהודה . עמוד . 010 הניסוי " יום כביסה" לפני קריאת הטקסט אפשר לשוחח בקצרה על היתרונות או על החסרונות בדרכים השונות לייבוש כביסה ( שימוש במייבש לעומת תליית כביסה והישענות על הטבע . ( בסופו של דבר , השיחה צריכה להוביל לדיון על ייבוש באמצעים טבעיים , ולשאלות מה משפיע על התייבשות הכביסה ובאילו תנאים של הטבע אפשר לייבש הכי מהר . יש להגיע להשערות המבוססות על הידע ועל ההיגיון הקיימים בכית ה ב . כעזר למורים , להלן סוף הקטע של הטקסט המופיע בעמוד . 24 " המים מתאדים הכי מהר במקום חם ויבש . הכביסה מתייבשת מהר ביום שמש חם , ועוד יותר מהר כשנושבת גם רוח . הכביסה מתייבשת הרבה יותר מהר אם פורשים אותה " . מתוך : ברמול , מ' ווילקס , א' . ( 0111 ) אני והמדע - כיצד דברים פועלים . תרגום : עמי שמיר . הוצאת יבנה , תל- אביב . עמוד . 40 פעילות – 2 סעיף א – הילדים צריכים לחלץ מהטקסט את החומרים ( רצועות בד ) ואת הכלים ( מספריים וקערת מים . ( המספריים אינם מצוינים בטקסט במפורש , והתלמידים נדרשים להסיק שיש בהם צורך לפי ההנחייה " גזרו . " כן ייתכן שחלק מהילדים יפרידו ברשימתם בין הקערה למים . אין צורך להפריד ברשימה בין " חומרים" ל"כלים . " סעיף ב – ייתכן שהילדים יסמנו את הפעלים , וייתכן שהם יסמנו משפטים שלמים , כגון " השיגו פיסת בד ישנה , " או אפילו את הקטע השני במלואו . כל האפשרויות הללו קבי לות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר