עמוד:96

הערות והצעות להוראת הפרק הניסוי " ביצה , ביצה – האם את מבושלת או לא " ? כדאי להבהיר , במידת הצורך , ש " ביצה מבושלת" היא ביצה קשה למקרה שמישהו מהילדים לא יודע או לא הצליח להסיק לבד . פעילות - 1 כדאי ש הילדים יתנסו בניסוי . אפשר שהמורים יערכו את הניסוי בעצמם מול המליאה , כשהילדים מתאספים סביבם , ואפשר לבקש מהילדים לערוך את הניסוי בביתם . פעילות – 2 דני לא שיער נכון . אפשר לציין כי לעתים משערים משהו אחד והתוצאות שיוצאות הן אחרות . עם הניסיון והידע אפשר לשער נכון . פעילות – 3 פעילות זו היא מעין שחזור של הטקסט שהילדים קראו במחברת של דני . בפעילות זו התלמידים מתרגלים מעבר מדיבור יומיומי לשפה מדעית , למשל : " אני חושב ש " ... לעומת " ההשערה שלך היא ; " ... הביצה תסתובב לעומת מהירות הסיבוב של הביצה . לתלמידים מתקשים אפשר לתת מחסן : › מסתובבת מהר יותר › מסובבים את שתי הביצים / תסובב את שתי הביצים › מסתובבת לאט יותר

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר