עמוד:89

כרך ב ' השער " עולם ירוק " הפרק " לשמור על העולם " ( עמוד 1 בספר הלימוד ) הנושא : שמירה על בעלי חיים - נושא שהוא אחד הנדבכים בחינוך לקיימות . בפרק מופיעים שני טקסטים מידעיים- טיעוניים ומדרש אחד אקטואלי לנושא הקיימות . הפרק עיוני במהותו , ויצירת הספרות ( המדרש ) משולבת בתוכו , אך היא אינה העיקר ולפיכך העבודה עליה מועטה יותר . מטרות הוראת הפרק : ההיבט העיוני -אורייני – הצ פת כוונת השכנוע של המחבר ; העלאת המודעות לקשר בין מתן עובדות ( היידוע וההסברים על הסכנות ) ובין מטרת השכנוע ; הכוונת התלמידים ל כך שהמחבר רוצה לשכנע אותנו באמצעות הטקסט ולא רק ליידע אותנו ומכאן הטקסט מוגדר כמידעי -טיעוני . טקסט השכנוע מוביל לטקסט מפעיל במשמעות של קריאה לפעולה ומתן הצעות לפעולה . כלומר , מטרת השכנוע היא כדי שאנו הקוראים נעשה משהו בנידון , כדי שנפעל בנושא ( כיוון שמדובר בכיתה ב' אין הדברים נעשים ברמה מוצהרת מבחינה מטא -טקסטואלית והמשימה היא באמת רק להציף את השכנוע , לעורר ולהעלות את המודעות של התלמידים לכך . ( הפרק ממוסגר בפעילות מהנה של חידות קטנות ובהן הילדים אוספים מילים במהלך הפרק עד לסיום שבו למילים הללו תפקיד בגילוי משפט הנקשר לפרק .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר