עמוד:81

השער "חברות" הפרק "אריה , פיל וחברים אחרים" ( עמוד 021 בספר הלימוד ) הנושא : הפרק עוסק בסיפורים על אודות יחסי חברות על סוגיה השונים דרך סיפורים שבהם הדמויות הראשיות הן חיות . הטקסט " האריה והעכבר , " המופיע בתחילת הפרק , הוא משל . בשלב הזה , בכיתה ב , אנחנו מתייחסים למשל כאל סיפור , ולא מתמקדים עם התלמידים במשל כסוגה . סוגה זו תילמד בשנים הבאות . מטרות הוראת הפרק : ההיבט הספרותי- אורייני – האמצעי הספרותי של האנשה , כלומר : ייחוס תכונות אנושיות לבעלי חיים או לעצמים דוממים , עובר כחוט השני בכל הסיפורים שבפרק , ומעביר מסר לקוראים . המטרה היא שהילדים יגלו את הרעיון המרכזי בכל סיפור , ויכירו את האמצעים הלשוניים והספרותיים שמדגישים את המסר ( תיאורים , חזרתיות , הומור ) . הפרק אף עוסק בדמויות בסיפורים ( דמויות ראשיות מול דמויות משניות . ( כמו כן , בסיום הפרק ישנו עיסוק נרחב בחלק הנקרא ' פתיח' בכל סיפור . הערות והצעות להוראת הפרק " האריה והעכבר " מאת איזופוס לפני הקריאה אפשר לשאול את הכיתה מה , לדעתם , יחשוב אריה שיפגוש עכבר , ומה יחשוב עכבר שיפגוש אריה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר