עמוד:80

השיר " אפשר לומר אותו דבר בכל מיני מילים" מאת לאה נאור את השיר הזה הציגו בתכנית הילדים " רגע עם דודלי , " ששודרה בטלוויזיה בשנים . 0110–0131 כדאי להתחיל את השיעור בצפייה בסרטון השיר : . http : // www . naorlea . co . il / song . asp ? id = 602 בדיאלוג בין המבצעים יש הסבר על השימוש בלשון . פעילות 3 ופעילות – 4 מטרת הפעילות להמחיש שוב את הרעיון שבכל הקשר בוחרים את המילה המתאימה מבין המילים הנרדפות . ההבדל בין שני סוגי הכתיבה – המכתב של המלך וההודעה בנייד מבליטות את ההבדל בשימוש במשלבים השונים . השוני במשלבים מתבקש גם מהמציאות השונה המתוארת בכל אחת ממשימות הכתיבה – ארמון של מלך לעומת מציאות יומיומית וגם מההבדל בסוגה : מכתב רשמי לרופא לעומת הודעה בטלפון הנייד . סביר להניח שהילדים יחושו בהבדל באופן אינטואיטיבי ויפעלו בהתאם . לאחר ביצוע המשימות , כדי לשו חח על כך בכיתה ולהביא את הדברים לידי מודעות . השיר " מילים אחיות" מאת דתיה בן- דור פעילות – 1 אפשר להניח שילדים רבים יצבעו את אותן המילים ואפשר לציין זאת בפניהם . כמו כן , כדאי להזכיר שצמד המילים בכל ש ורה זהה בפירושו . פעילות – 2 אפשר לשאול את הילדים איזה זוג מילים חוזר בשיר פעמים רבות ולהסב את תשומת לבם לצמד המילים " לומר" ו"להגיד , " החוזר פעמים רבות בשיר כדי להציג את המילים האחיות האחרות . פעילות – 3 אין לצפות מילדים בכיתה ב להיות בלשנים , כמובן , אבל יש להניח שיוכלו להעיר על כמה מן ההבדלים בין המילים האחיות . למשל : האחת היא מילה המופיעה בספרים והאחרת היא מילה שאנחנו משתמשים בה כל יום ( ביומיום ) , האחת היא מילה שמתאימה לנסיכים והאחרת מתאימה לחברים וכדומה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר