עמוד:75

בפעילות זו , בעבודה עם ילדים מתקשים , כדאי להדפיס את הנוסח ששרה מקהלת הדסים ולתת אותו לילדים , ולא להסתמך על יכולת ההאזנה והריכוז שלהם . פעילות – 6 לפעילות הכתיבה צורף מחוון מפורט . אפשר לחזור ולהשתמש בו גם במשימות אחרות . בעבודה עם מתקשים , רצוי לבצע את הפעילות הזו בכיתה , תוך פירוק לשלבים , הנחייה ותיווך , ולא להטילה כשיעורי בית . הפעילות ארוכה לקריאה , ועלולה להיראות קשה ומסובכת מכפי שהיא באמת . כדאי לחלקה לשלבים ובמידת האפשר לפרוס אותה על פני יותר משיעור אחד . בעזרת קריאה משותפת בכיתה ותיווך - הפעילות תהיה לא רק אפשרית אלא גם מהנה ומספקת . כאשר נותנים לילד או ילדה מסוי ימים את רשות הדיבור והם מספר ים למשל על הדלקת נרות , אפשר לשאול את הילדים : למי עוד יש סיפור על הדלקת נרות ? כך הילדים מספרים על מנהג לפי הנושא ולא על פי סדר הישיבה או סדר הרמת הידיים . הפרק "מידע במילון " ( עמוד 001 בספר הלימוד ) הנושא : חרקים בפרק זה ממשיכים ומרחיבים את העיסוק במילון שהחל עוד בפרק הקודם . הפרק כולל שלוש הגדרות מילוניות שיש קשר ביניהן . מטרות הוראת הפרק : ההיבט האורייני- עיוני – מטרות פרק זה הן : ( 0 לעורר את המודעות למאפייני תת -הסוגה המילונית ולהקנות ידע מטא- לשוני על אודות המבנה של ה ערך במילון : מושם דגש על ציון מידע על אודות מינו של הערך במילון ( זכר ונקבה ) והתייחסות להטיית הרבים ( 4 ; עיסוק במטרה התקשורתית של תת- סוגת המילון – פונים למילון כאשר רוצים לחפש הגדרות והסברים למילי ם שונות . ההגדרה המילונית שייכת לסוגה של טקסטים למטרות מידוע . טקסטים אלה עיקרם תיאורים , הסברים ודוגמות , והם מבהירים ומרחיבים משמעות של מילה או מושג . ההרחבה של משמעות המושג נעשית במילון בעיקר על ידי שיוך המושג לקטגוריה כלשהי ועל ידי הוספה של תכונותיו המבחינות של המוש ג .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר