עמוד:66

הערות והצעות להוראת הפרק פעילות – 1 לפ ני הקריאה כדאי לוודא שהילדים מכירים את המילים " וטרינר" ו"איגואנה . " אפשר לקרוא את ה פעילות בזוגות : בהתחלה יקרא אחד הילד ים משפט והילד השני ימצא את המודעה המתאימה לו , ואחר כך יתחלפו . אפשר לדבר עם התלמידים על המשותף לכל הטקסטים ועל השונה ביניהם : כולם מודעות , כולם מכוונים לכלל הציבור וכולם נוגעים לבעלי חיים , אך כל טקסט עוסק בנושא אחר – מטרתה של כל מודעה היא אחרת מבחינת סיבת הפרסום שלה והנמענים שאליהם היא פונה . אפשר ללכת עם הילדים ללוח מודעות בבית הספר ( אפשר לעשות זאת ביחד או לשלוח קבוצת ילדים עצמאית . ( הילדים יעתיקו מודעה ויביאו אותה לכיתה . אפשר להכין תצוגה של מודעות שהילדים העתיקו במתנ " ס , בחנות או בכל מקום אחר . פעילות , 2 סעיף א – לא תמיד אפשר לסמוך על כך שילדים מבחינים במודעות בסביבת מגוריהם , ולכן אפשר לעשות פעילות מקדימה לפרק זה ולבקש מהילדים לחפש מודעות . לפני שהילדים נשלחים לביצוע הפעילות כדאי לכוון אותם לחפש במקומות שבהם אפשר למצוא מודעות כאלה , למשל במרכז המסחרי השכונתי , על לוח מודעות , על שערים וגדרות של מבני ציבור וכו . ' אפשר להראות לילדים מראש ארבע-חמש מודעות אותנטיות , ולבקשם לצלם את המודעות שהם נתקלי ם בהן . כדאי לעודד את התלמידים לדבר על מודעות בכלל , ולא רק על מודעות הקשורות לבעלי חיים . מטרת השיחה ללמד כמה עקרונות : א . מודעו ת באות להעביר מסר . כותבי המ ודעות מבקשים ליידע אנשים אחרים בנושאים שבהם הן עוסקות . מודעה משמשת כ " במה " להעברת מידע , ומטרתה להפעיל מישהו אחר ( לקנות מוצר שמוצע במודעה , לשים לב אם יראו כלב שהלך לאיבוד המתואר במודעה . ( . ב מודעות יכולות להופיע בכל מיני מקומות : בעיתון , באתרי אינטרנט או על גבי לוחות מודעות בכל מיני מקומות ( במתנ " ס , בלוח המודעות השכונתי וכדומה . ( אפשר לדבר על כך שמודעות הקשורות לבעלי חיים יכולות להופיע במרפאה של וטרינר בחנות לבעלי חיים , על עץ ברחוב וכד ומה ( עניין זה מתקשר גם לאיור באותו עמוד ולשאלה הבאה . ( פעילות – 3 הדגש בפעילות הוא המידע השימושי המפורסם במודעות : כתובת , טלפון , שעות פתיחה וכדומה . מטרת המודעה של לילי להפעיל אנשים המעוניינים בשירותיה כספרית , ולגרום להם להתקשר לקבוע תור או להגיע למספרה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר