עמוד:65

פעילות – 2 סעיף א – בפעילות זו עוסקים בקשר שבין תמונה לטקסט . בטקסטים עיוניים כמו טקסט מידעי או כתבות בעיתון נעשה שימוש בתמונות : לפעמים הקשר ברור ולפעמים סמוי יותר . בכל מקרה , התמונות נקשרות לנאמר בטקסט ומדגימות או ממחישות את הנאמר בו ( גם שאלות אחת ושתיים המופיעות אחרי קטע הקרי אה השלישי מזמנות להם אפשרות לעסוק בכך ) . ב סיום פעילות זו הילדים יכולים לחזור לטבלה שהוצגה בשאלה 0 א שלאחר הקטע הראשון , ולציין ליד כל שאלה אם הם ידעו את התשובה קודם או שהם למדו אותה עכשיו ( הסימונים יכולים להיות קצרים : " קודם" או " עכשיו . ( " הפעילות הזו מבליטה את החשיבות של קריאת קטע המידע : קריאת קטעי מידע עוזרת לנו ללמוד דברים חדשים ; קוראים על דברים שלא הכרנו קודם ומקבלים תשובות והסברים מקיפים יותר גם על דברים שידענו עליהם מעט לפני שקראנו בספר . קטע שלישי פעילות – 3 פעילות זו מאפשרת תרגול לשוני בהקשר לשמות ותארים תוך התאמה לתוכן ול מין . פעילות – 4 בפעילות האחרונה מתנסים התלמידים במעקב וב תיאור התנהגות של חתולים . בכתיבתם עליהם להתייחס להשוואה בין מה שראו ו בין מה שקראו בטקסטים המידעי ים שהופיעו בפרק ( ניתנות להם דוגמות לניסוחים משווים ) . בפרק כולו נחשפו התלמידים לטקסטים מידעיים . במשימה האחרונה הם מתנסים בכתיבה המכוונת לעבר הטקסט המידעי ( תיאור של עובדות – אלו נמצאים בבסיסו ומהותו של הטקסט המידעי . ( כלומר התלמידים נחשפים ל תוכן ולמבנה של טקסט מידעי והם למדים על התפקיד של קטעי המידע – כל אלו עוזרים בבנייתו של מודל הסוגה המידעית . סעיף ד – בעקבות הכתיבה התלמידים מתבקשים לקרוא בפני הכיתה את הקטעים שכתבו ולהקשיב לקטעים שילדים אחרים כתבו . לפיתוח התגובות לדברי אחרים תוכלו לקרוא במדריך זה בעמוד . 05-02 הפרק "מה במודעה " ? ( עמוד 32 בספר הלימוד ) הנושא : חיות מחמד . נושא ו האורייני של הפרק הוא " מודעות . " מודעות שייכות לעולם השיח של תקשורת המונים , ואכן , מטרתן לפרסם מידע לקהל הרחב . הנושא התוכני של הפרק הוא כאמור חיות מחמד , נושא הקרוב לחיי הילדים . מטרות הוראת הפרק : ההיבט העיוני- אורייני – עיסוק בקשר שבין תוכן המודעה ו בין בעלי העניין ( את מי המודעה יכולה לעניין ) ; הקניית מודעות לקיומם של פרטים חשובים אשר חייבים להופיע במודעה ; הקניית מודעות לאופיים של פרטי המודעה ( עובדות מול דעות ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר