עמוד:64

הערות והצעות להוראת הפרק קטע מתוך יומנה של מיה פעילות – 1 בזמן השיחה כדאי לציין שיומן יכול להיות דבר אישי מאוד שכותבים לעצמנו . יש לגלות רגישות אם הילדים מדברים על כך שהם בעצמם כותבים יומן ולמנוע לגלוג של ילדים אחרים . פעילות – 2 לילדים מתקשים כדאי לחזור ולהדגיש את כל אמירותיה של מיה על כלב , לדוגמה : " קיווינו שזה יהיה כלב" . פעילות – 4 פעילות זו מזמנת טיפוח ופיתוח מיומנות הדיבור והאזנה באמצעות דיון בנ ושא קרוב לעולמם של הילדים – חיות . קטעים מתוך : " חתול בא הביתה – מדריך לילדים לגידול חתולים , " מאת תמי שם- טוב קטע ראשון פעילות – 1 סעיף א – אפשר לקרוא בכיתה את השאלות שהתשובה עליהם כתובה בקטע , ולקרוא בקול רם את החלק המתאים בקטע ו העונה על השאלה . סעיף ב – אחרי שהתלמידים משלימים את המטלה בפעילות זו , אפשר לבקש מהם לבדוק אם הכותרת שבחרו מתאימה לכל הקטע ולא רק לחלק ממנו . פעילות זו עובדת על נושא ההכללות . בחירת כותרת נכונה מעידה על הבנת מהותו של הקטע . סעיף ג – שאלה זו מתכתבת עם תפקידו ומטרתו התקשורתית של טקסט מידעי – דרכו אנו לומדים דברים חדשים ומקבלים הסברים על דברים שלא ידענו קודם ורצינו לדעת . קטע שני פעילות – 1 פעילות זו מספקת אסטרטגיה עתידית לילדים לדרך שבה ניתן לסנן מידע ולהשתמש בו מאוחר יותר ( לדוגמה , במקרים בהם צריך לסכם מתוך טקסט ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר