עמוד:50

שחבריהם יגידו ולא ללגלג על דברי חבריהם . יש לציין בפני הם כי לכל אחד יכול להפריע משהו אחר ( שלפעמים לאחר זה כל ל לא מפריע או ש אין לו בעיה בנושא . ( פעילות – 7 אפשר להציע לילדים להיעזר בשלבי העבודה המפורטים בשאלה גם כ"מחוון" לבדיקת איכות העבודה עם סיומה . הילדים יעברו שלב שלב בהוראות הביצוע ויבדקו אם אכן נתנו את דעתם על ההוראות , ואם הברכה שלמה והגיונית . אם בית הספר רכש גם את הגרסה הדיגיטלית של הספר , אפשר להציע לילדים להעלות את התוצר שלהם לספר הדיגיטלי . ניתן להקרין את הברכות על הלוח ולשוחח אודותן בהתייחס ל"מחוון" או לכל היבט רלוונטי אחר . מבחינה טכנית , הדבר יהיה אפשרי במידה והמורים יצרו שכבת משימה ואז התלמידים יוכלו להעלות את תוצריהם בקובץ WORD או להקליד בתוך עורך התוכן של משימה זו . הפרק "בחודש תשרי " ( עמוד 41 בספר הלימוד ) הנושא : חגי תשרי . פרק זה מוקדש לחגי תשרי , ומופיעים בו שלושה טקסטים ספרותיים : השיר " סליחה " מאת לאה נאור , הסיפור " סכך לסוכה " מאת לוין קיפניס וה שיר " שיר לחודש תשרי " מאת דתיה בן-דור . כמו כן , מופיעים שני טקסטים מידעיים לגבי שני עצים המוזכרים בסיפור ( סכך לסוכה ) – תמר וזית . קטעים אלה מספקים הרחבה ומידע אודות שני עצים אלה ומאפשרים חיבור בין עולם הסיפור לעולם השיח העיוני . כמו כן , העיסוק בקטעי המידע מזמן לילדים את העלאת המודעות למטרתו התקשורתית של הטקסט המידעי – טקסט אשר בא לספק מידע והסברים על אודות דברים שונים . מטרות הוראת הפרק : ההיבט הספרותי- אורייני – ההיצע הספרותי בפרק מגוון ; ב שירים התלמידים יכולים לזהות מאפיינים בולטים של הסוגה , כגון חלוקה לבתים , חריזה וחזרות בכל בית ( נקשר להישג נדרש 1 על פי תכנית הלימודים . ( ב סיפורו של קיפניס הם נתקלים במשלב גבוה ובטיעונים של דמויות ( העצים , ( ומתוודעים למבנה האפיזודי ( כמובן בלי לכנותו בשמו ) – מבנה שבו אין משמעות לסדר הופעת הדמויות , מלבד דמותה של הת מ ר ה . הכרת הדגם תשרת אותם בהמשך לימודיהם ( למשל במשל יותם . ( הטקסט שכתב לוין קיפניס לפני עשרות שנים הוא הזדמנות ללמד התלמידים איך אפשר לקרוא סיפור בלי להבין כל מילה , ו איך להשלים את פערי ההבנה על סמך ידע מוקדם . ההיבט העיוני- אורייני – כאמור , הפרק מכיל שילוב של שירים , סיפורים וטקסטים מידעיים . יש קשר בין הסיפור שהילדים קוראים ") סכך לסוכה" ) ובין הטקסטים המידעיים שמספקים 41 משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית , האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים ) התשס . ) ג" תכנית לימודים : חינוך לשוני עברית – שפה , ספרות ותרבות . ירושלים . עמוד . 12

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר