עמוד:48

אפשר להזכיר לילדים שיר משחק אחר - " בנו גשר מזהב : " " בנו גשר , בנו גשר , בנו גשר מזהב , כולם עוברים , כולם עוברים ואחרון נשאר . " פעי לות – 3 מומלץ לקרוא את הרשימות בכיתה , כדי להדגיש את השעשוע שביצירה . בעבודה עם מתקשים כדאי להציע מחסן מעורב , שבו מילים רלוונטיות ומילים שאינן שייכות לנושא . הפרק " ברכות מכל הלב " ( עמוד 00 בספר הלימוד ) הנושא : ברכות לרגל אירועים משמחים שונים . הפרק כולל ניסוחי ברכות שונים . מטרות הוראת הפרק : ההיבט העיוני- אורייני - הפרק מוקדש לתת -סוגה שימושית : ברכות ואיחולים . הפרק דן במושגים מעולם השיח של " מוען ונמען , " בלי ניסיון להקנות את המילים " מוען" ו"נמען" במפורש ( ב פעילויות . ( 2-ו 3 בפרק יש דיון נרחב בקשר שבין אירוע כלשהו ובין הברכה הנכתבת או נאמרת לכבודו ; כמו כן נלמדות שגרות לשון של ברכות יום-יומיות ושל איחולים לאירועים מיוחדים ( ב פעילויות , 4-ו 0 ובהצעות לכתיבה בהמשך הפרק . ( ההיבט האורייני- לשוני - מוצע כאן להביא למודעות התלמידים את השימוש בזמן עתיד באיחולים ובברכות ") אני מברך אתכם שתהיו גדולים וחזקים , ( " כ מו שהילדים שומעים בסביבתם הטבעית ( ב פעילויות 1 ו- . ( 3 בפרק מועלה נושא השימוש בצורות שונות לזכר ולנקבה בפעלים ובמילות יחס . מוזכרת בו גם העובדה שבשפות אחרות יש כללים שונים ( ב פעילות . ( 5 הערות והצעות להוראת ה פרק פעילות – 1 › בעבודה עם מתקשים כדאי לפתוח ולהדגים את תהליך איתור הזיקה שבין האיור הרומז לבין הברכה השכיחה , ואת בדיקת ההיתכנות נוכח האותיות הרומזות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר