עמוד:46

פרקי הספרים לכיתה ב' : העמקה ותוספות בעבור כל פרק ישנו פירוט על אודות הטקסטים המופיעים בו , הסוגות שהם מייצגים ועולמות השיח ש אליהם הם משתייכים . כמו כן , ישנו פירוט על אודות מטרות ההוראה של הפרק . המטרות הללו הם היכולות האורייניות שנרצה לקדם אצל התלמידים . המונח אוריינות נוגע בכל ההיבטים הנקשרים למיומנויות בתחום השפה , למשל היכרות עם הסוגות השונות ( לדוגמה , היכרות עם המבנה של ברכות ;( מודעות למאפיינים של סיפור ; הבנת תפקידו ומטרתו התקשורתית של הטקסט המידעי ( לספק מידע והסברים ;( היכולת להשתמש בתבניות לשוניות בצורה נכונה ועוד . לשם הנוחות הגדרנו את המטרות על פי החלוקה הזאת : היבט ספרותי-אורייני , היבט עיוניאורייני ( בהקשר לסוגות מעולם השיח העיוני , ( היבט אורייני- לשוני ( עיסוק בדקדוק . ( אך חשוב לזכור כי כל אלה נכנסים תחת קורת גג אחת , הלא היא האוריינות . נוסף ע ל אלו בכל פרק יש הערות מאירות על אודות הפעילויות השונות בפרק וגם הצעות נוספות להרחבת הנעשה בספר י התלמידים . כרך א' השער "הנה מתחילה השנה " הפרק " פתחו את השער" ( עמוד 1 בספר הלימוד ) הנושא : תחילתה של שנת הלימודים . בפרק הראשון הפותח את הספר מוצגים בפני התלמידים שני שירים העוסק ים בתחילתה של שנת הלימודים . השירים מלווים בפעילויות המטפלות בנושא בדרך חווייתית . ה שירים המוצגים : שיר מאת משורר בן ימינו , ושיר מאת משוררת בת המאה הקודמת , שכתבה ביידיש . תחילה התלמידים לומדים את השיר הלירי " גדול" שנושאו ריאליסטי ; השיר מתאר את הרגשתו של ילד בכיתה ב המשתתף בטקס קבלת פנים שעורכת כיתתו לתלמידים החדשים בכיתה א . בהמשך הם לומדים את השיר המשחקי " פתחו את השער" שנושאו דמיוני . השיר מתאר את המשפחה כ שרשרת זהב .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר