עמוד:22

מאפשרים פיתוח יכולת מגוונת בתהליכי למידה חווייתיים . הסביבה הדיגיטלית מעוררת מוטיבציה ומספקת לתלמיד חיווי מידי ואפשרות לחזור על ביצוע המשימה עד להצלחה מלאה . צפייה בסרטוני וידאו – סרטוני הוו ידאו המשולבים בספר הדיגיטלי עונים על כמה מטרות : א . קישור לעולמם התרבותי של התלמידים ולידע הקודם שלהם באמצעות סיפור המחבר את עולם התוכן של היצירה לעולם התלמיד מחוץ לבית הספר . למשל , הפרק " מה במודעה " ? עוסק במודעות בעניין בעלי חיים . סרט ה ו וידאו הפותח את הפרק מתאר מקרה של ילד שכתב מודעה בעקבות כלב שאבד לו , תלה אותה בלוחות מודעות ביישוב שבו הוא גר , ואז גילה שילד אחר כבר פרסם מודעה על כך שנמצא כלב . ב . קישור לעולמם התרבותי - לשוני של התלמידים באמצעות חיבור בין תופעות לשוניות המוכרות לתלמידים ו בין תופעות לשוניות ביצירה הנלמדת בפרק . ג . השוואה בין המידע שמספק הטקסט החזותי ( וידאו ) ובין המידע בטקסט שבספר הלימוד . פעילות מסוג זה מעודדת חשיבה , שאילת שאלות , נקיטת עמדה או הסקת מסקנה . משימות השוואה בין טקסט חזותי לטקסט כתוב מופיעות גם כמשימות סיכום והערכה בספר הלימוד הדיגיטלי . למשל , בעבודת הסיכום בפרק " נא ל הכיר : חתולים" שנוספה בכרך א , עמוד , 31 התלמידים מוזמנים לקרוא טקסט על ארנבונים ולצפות בסרטון . ד . גריין לשיח דבור בכיתה . המורה יכול לעצור את הו וידאו והתלמידים מוזמנים לנבא מה יקרה בהמשך על סמך מה שכבר ראו . בחלק מן הסרטונים מופיעה שקופית שמזמינה את התלמידים לשיח דבור בכיתה . לדוגמה : בעקבות צפייה בסרטון על ילד שמפרסם מודעה על כלב שאבד , מופיעה השקופית הזאת : מורים מחברי ספר זה סבורים שהמחשב והאמצעים הטכנולוגיים האחרים ( כמו הווידאו ) לעולם לא יחליפו את המורים ; עם זאת , מורים שישלטו בהיבטים הפדגוגים של המחשב וירתמו אותם להשבחה של איכות ההוראה והלמידה ייהנו מיתרונות שמציעה הטכנולוגיה , כמו שמודגם להלן : משימות הערכה מקוונות – בספר הדיגיטלי נוספו שכבות מידע המכילות משימות ההערכה וסיכום של הנלמד בפרק . המורים יוכלו לבחור באיזה אופן להשתמש בהיצע – כמבחן או כסיכום . אם המורי ם ישייכו לתלמידיהם את המשימה הם יקבלו את מיפוי התוצאות לפי תלמידים ולפי שאלה . כלומר , תמונת מצב מהימנה של הנושאים שלימדו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר