עמוד:21

התאמה בין תוכן הברכה לנמען בפרק " ברכות מכל הלב , " כרך א , עמוד , ( 04 טריוויה , תשבצים משחקי רב -ברירה , משחקי גרירה ועוד . חוקרים הראו כי באמצעות משחקי מחשב אפשר לטפח מיומנויות מוטוריקה עדינה , לשפר מהירות תגובה ויכולת ריכוז , לטפח מיומנויות חזותיות , שמיעתיות ומרחביות , ולטפח מיומנויות חשיבה כגון תכנון , ארגון ורצף פעולות . איתור מידע באתרים ברשת – ההטמעים בספר מציעים לתלמידים שימוש בכתובת אתר אינטרנט ודפדוף באתר נתון . למשל הפנייה לאתרי עלילון ( קומיקס ) המיועדים לילדים צעירים כהקדמה לעיסוק בסיפור ציור בפרק " סיפור ציור , " כרך ב , עמוד . 13 שיתופיות בלמידה – בגרסה הדיגיטלית של ספר הלימוד מוטמעות משימות המשתמשות במרכיבי תקשוב שתומכים בעבודה שיתופית כחלק בלתי נפרד ומהותי בתהליך הלמידה . התלמידים משמשים מקור מידע לעמיתיהם , בונים תוצר משותף ומתייחסים לתוצרי עמיתים תוך ניצול יתרונות הטכנולוגיה . למשל , בפרק " חורף , " כרך א , עמוד 014 התלמידים מוזמנים להפיק מילון מתוקשב של מילים הקשורות לנושא חורף בסביבה שיתופית . במשימה זו תלמיד או תלמידה כותבים מילה וחבריהם מוסיפים ביטויים שמכילים את המילה , מוסיפים משפטים עם המילה , מוסיפים תמונה או וידאו . בדרך זו מצטברים ערכים סביב הנושא חורף . כל ערך מעובה באמצעות ביטויים , משפטים וטקסטים ויזואליים . השיתופיות מתבטאת בכך שכל תלמיד בכיתה תורם מהידע שלו לאחרים והתוצר המתקבל הוא עשיר ומגוון . הקלטה עצמית – הספר הדיגיטלי מלווה בהנחיות מפורטות ומובנות להקלטה עצמית של התלמידים שמעודדות הבנה של תוכן הטקסט , שימת לב להשפעת סימני הפיסוק על הדיבור בקול , והבחנה בין דיבור ישיר לדיבור עקיף . למשל , בפרק " סת יו , " כרך א , עמוד – 31 התלמידים מוזמנים להקליט את עצמם קוראים בקול את השיר " כמעט סת יו" של חיה שנהב , תוך שימת לב לאווירה בשיר ולסימני הפיסוק בו . כתיבה בסביבה של עורך תוכן עשיר – בגרסה הדיגיטלית של הספר מוטמעים כלים לכתיבת טקסט המזמינים את התלמידים לעיצוב טקסט ברמה בסיסית , כגון עיצוב הגופן ( בחירת סוג , גודל , צבע , הדגשה ) , מיקום הטקסט , מרכוז , יישור לימ ין / לשמאל , מחיקה , הוספה , העברה , גזירה , העתקה והדבקה , מעבר לשורה חדשה . למשל , בפרק " בחודש תשרי , " כרך א , בעמוד , 19 מוטמע עורך תוכן עשיר שבו התלמידים כותבים ברכה ומפרסמים אותה בגלריה כיתתית שיתופית . האזנה לטקסטים מלווים בקריינות , קבלת משוב מידי כמענה לשונות – הסביבה המתוקשבת מספקת תמיכה לילדי כיתה ב שעדיין לא סיימו את תהליך רכישת הקריאה , ו מספקת תמיכה לילדים עם בעיות קשב וריכוז או לילדים עם לקויות למידה . חלק גדול מן הטקסטים בספר הלימוד מלווים בקריינות וחלק מה ם אף מופיעים בתוך סביבה המאפשרת הגדלה של האותיות בצד שמיעת הקריינות של הטקסט . הפעילויות ההידודיות המלוות את הגרסה הדיגיטלית של הספר מפגישות את התלמידים האלה עם עולמות תוכן שונים במגוון אופנים , ואופנים אלה 30 זלכה , ג . ) 1122 ( ' סביבה לימודית דיגיטלית בגני הילדים . בתוך : ד' חן וג' קורץ ) עורכים ( , תקשוב למידה והוראה . הוצאת המרכז ללימודים אקדמיים , אור יהודה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר