עמוד:20

" מילה טובה "'ב כולל ספר מודפס לצד ספר בגרסה דיגיטלית . הגרסה הדיגיטלית משלבת כלים ייחודיים לסביבה זו . מערכת " כותר" מכילה את הגרסה הדיגיטלית של הספר המודפס והיא אף תכלול שכבות נוספות אשר יעשירו את חוויית הלומד . במערכת " כותר" כל חלק בספר עומד לרשות המורה לצורך הקרנה המאפשרת קריאה שיתופית , שיח משותף או ביצוע מש ימות משותפות . בספר הדיגיטלי מוטמעות עוד פעילויות המעשירות את חוויית הלומדים ומנצלות את מאפייני הספר הדיגיטלי . כלומר , לרשות המורים עומד הספר המקורי ועליו שכבות שהוספו על יד י צוות מטח או על יד י המורים עצמם . כל העת יוכלו המורים לראות מה הם הוסיפו ומה השכבות ש צוות מטח הוסיף לגרסה הדיגיטלית . הגרסה הדיג יטלית של הספר – תקשוב , למידה והוראה בספר "מילה טובה ב - "' בגרסתו הדיגיטלית מוצג הספר בסביבת כותר ספרי לימוד . הסביבה כוללת כלים ייחודיים לעריכת תוכן דיגיטלי , ומשמשת גם קורא ( reader ) ' חכם . ' בפיתוח הגרסה הדיגיטלית נעשתה הבחנה בין טכנולוגיות המאפשרות להחליף תהליכים פדגוגיים " מסורתיים" בתהליכים חדשים ( למשל , החלפת תהליכי הערכה כתובים בתהליכי הערכה מקוונים , ( ובין טכנולוגיות המאפשרות שינוי בתהליכי הלמידה , כגון החלפת ספר הלימוד המודפס כמקור המידע הי חיד שעומד לרשותם של התלמידים בספר לימוד דיגיטלי המפנה לאתרים עדכניים שנבדקו ונמצאו מתאימים לתלמידי כיתה ב וכאלו המשלבים טקסט עם מרכיבים ויזואליים המסייעים בהבנת התכנים . אחד היעדים המרכזיים של שילוב התקשוב בגרסה הדיגיטלית של " מילה טובה "'ב הוא לתרום תרומה מעשית להשבחת ההוראה של החינוך הלשוני כתחום דעת . בכל המקומות ששולבו בהם מיומנויות השימוש במחשב ובמקורות מידע דיגיטליים , נעשה הדבר כאמצעי בשירות החינוך הלשוני ולא כמטרה שעו מדת בפני עצמה . תהליך הפיתוח התחשב בשני קהלי יעד של ספר הלימוד : תלמידים ומורים . תלמידים הבחירה בכלים הטכנולוגים ובמיומנויות הנדרשות להפעלתן הותאמה לשלב ההתפתחותי של תלמידים בכיתה ב ובהלימה לפירוט המיומנויות של אוריינות תקשוב ומידע עפ"י התקן הבינלאומי IEL לבית הספר היסודי . הספר הדיגיטלי מציע לתלמידים הצעירים סביבות ויזואליות מגרות , ו בהן הם רוכשים ומבססים את הידע הקוגניטיבי והלשוני הנדרש מהם בתהליך הבנת הנקרא ( פענוח , אוצר מילים , תחביר , ידע השיח , ידע מטא-לשוני וכו ( ' בו- בזמן לפיתוח היכולת לשלוט במיומנויות מחשב . להלן הדגמות של הנאמר למעלה בתוך ספר הלימוד בגרסתו הדיגיטלית : העמקת הדיאלוג הלימודי עם טקסט באמצעות משחקים לימודיים – הגרסה הדיגיטלית של מילה טובה ב מציעה לתלמידים עושר רב ומגוון רחב של משחקי מחשב לימודיים : משחקי זיכרון ( למשל , לביטויים עם המילה אצבעות בפרק " עצים , " כרך ב , עמוד ;( 42 משחקי התאמה ( למשל , 29 משרד החינוך : מינהל למדע ולטכ נולוגיה , גף ליישומי מחשב בחינוך . ) 1122 ( הוראת מיומנויות אוריינות מחשב ומידע . CIL

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר