עמוד:7

› פיתוח רמות חשיבה גבוהות – בהכנת משימות ההבנה וההבעה הנלוות לטקסטים , הודגשו מטלות הדורשות רמות חשיבה גבוהות , כגון : הסקת מסקנות , השוואה , הערכה , מיון , וכדומה . ( דוגמות – ראו בעמ' ( 01 › אוריינות דיגיטלית – " מילה טובה "'ב הוא ספר מודפס לצד ספר בגרסה דיגיטלית המשלבת כלים ייחודיים לסביבה זו . ( הרחבה בנושא זה – ראו בעמ' ( 01 › עידוד חיבת קריאה – מפגש עם יצירות הספרות הרבות בספר מזמן עידוד להמשיך את החוויה בעולם שמחוץ לשיעור עברית . בהזדמנויות שונות בספר הלימוד , מכוונים הלומדים הצעירים אל ספרי קריאה ; ולאורכו של הספר ניכר העידוד ל חיבת הקריאה והספרים . כדאי להציע לתלמידים לחפש ספרים נוספים של יוצרים שפגשו בספר ונהנו מיצירותיהם וספרים על נושאים שעוררו בהם עניין . ( הרחבה ודוגמאות בנושא – ראו בעמ' ( 42 › הערכה – יחידות הערכה מסכמות נמצאות בגרסה הדיגיטלית של הספרים . היחידות מציעות רכיבים סגורים הנבדקים אוטומטי ת , ורכיבים פתוחים הכוללים מחוונים ונבדקים ע"י המורים . כמו כן , מפוזרות בספרים פעילויות רבות המובילות את התלמידים לקראת תוצר . אלו יכולות לשמש את המורים להערכה מעצבת . למשל בנושא ההבעה בכתב , ניתן למצוא בספרים משימות מגוונות שעשויות להצביע על התקדמותם של התלמידים בכתיבה : כתיבת סיפור , הכנת רשימה , כתיבת קטע מידע , כתיבת ברכה , מילוי שאלון בטבלה . בנושא ההבעה בעל פה : מתן הסבר , מתן הוראות , סיפור ועוד . כמו כן מוצעים בספרים מחוונים המסייעים לבקרת איכות הטקסט המובע בעל פה או בכתב . › מודולריות וגמישות – הספרים בנויים באופן מודולרי . בדרך כלל כל פרק הוא יחידה עצמאית שאינה תלויה ביחידות אחרות . מבנה זה מאפשר למורים לבחור את סדר הוראת הפרקים באופן המתאים להם ולכיתתם , ולקבוע את הרצף הנכון להם . אפשר להאריך את משך ההוראה בפרק אחד ולקצר בפרק אחר , למשל : ללמד רק חלק מהטקסטים או לבצע רק חלק מהפעילויות . באשר לפעילויות בטקסטים – אין הכרח לבצע את כולן , אך בדרך כלל סדר הפעילויות הוא היררכי . › התאמה לשונות התלמידים › המודולאריות בספרים מאפשרת התאמה ליכולות השונות ולצרכים השונים של התלמידים בכיתה . גם הגיוון בטקסטים , סוגי הטקסטים ו רמתם הלשונית – כל אלה מאפשר ים בחירה והתאמה של טקסטים ופעילויות לפי רמת התלמידים . התשאול בפעילויות מגוון , והוא כולל שאלות ברמות שונות של קושי . ( הרחבה בנושא זה – ראו בעמ' ( 45

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר