עמוד:4

הקדמה ספרי הלימוד לחינוך לשוני בסדרה מילה טובה פותחו בהתאם לתכנית הלימודים לחינוך לשוני לבית הספר היסודי והנספח לתכנית הלימודים הנוגע ליצירות הספרות , ובהשפעת תובנות וידע שהצטברו מת קשורת שוטפת עם מורים ומדריכים בתחום החינוך הלשוני . הספרים עונים על הנדרש בתכנית הלימודים בהיצע רחב של טקסטים לסוגיהם , ובכלל זה טקסטים מעולם השיח של הספרות ושל המקורות היהודיים , וכן הספרים עונים על הצורך בעיסוק מעמיק בהבנה , בהבעה בכתב ו בעל פה , בדרכי תשאול מגוונות , בהוראת נושאי לשון ובתרגולם , בהרחבת אוצר המילים ובפעילויות המפתחות רמות חשיבה גבוהות . הספרים מציעים ארגון ת מט י ( נושאי ) של טקסטים במגוון סוגות . העיקרון התמטי מוביל למימוש הרעיונות והמטרות של תכנית הלימודים , בהתאמה לגיל התלמיד ים ולכשירות הלשונית המצופה מהם . העיקרון התמטי נבחר כמתאים לתלמידי בית הספר היסודי . נושאי התוכן השונים מעשירים את הידע הקיים אצל התלמידים ( עולם המושגים , אוצר המילים , הרעיונות . ( ההעשרה מובילה לביסוס התוכן , ועם ביסוס זה אפשר לעסוק בנושאים מופשטים יותר של מבני השיח – סוגות וחשיבה על השפה ( מטא- לשון . ( כך למשל כדי לכתוב טקסט בסוגה הטיעונית - שכנועית בנושא שמירה על בעלי חיים , על התלמיד לרכוש ידע בנושא , שאם לא כן יתקשה התלמיד לכתוב טיעונים ונימוקים בנושא שאינו מכיר . מטרת הספרים : לסייע למורים לתת לתלמידים ציוני דרך מפ ורשים ומנחים בדרכם אל היעדים שתכנית הלימודים מציבה . היעדים מתורגמים ליחידות לימוד הנושאות תוכן איכותי הכולל מפגשים עם תרבות , ידע וערכים . 2 משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית , האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים ) התשס . ) ג" תכנית לימודים : חינוך לשוני עברית – ש פה , ספרות ותרבות . ירושלים . 3 ראו הערה . 2 * הפנייה במדריך בלשון זכר- רבים מתייחסת גם למורות וגם לתלמידות . 4 ראו הערה . 1

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר