עמוד:3

גל ממלא פיו מים “ היום נתחיל את השעור בתופסת גבה , ” אמרה מיכל , המורה לספורט . “ מי רוצה להיות התופס . ” ? “ לא אני ” ! קראו כמה ילדים יחד . אף אחד לא הצביע . “ גל – אתה תהיה התופס , ” אמרה מיכל . הילדים התחילו להתפזר ברחבי האולם . גל התחיל לרדף אחרי כמה בנות , אבל כשכבר כמעט הגיע אליהן , הן טפסו על סלם ליד הקיר . ילד שעמד לידו צעק לעברו , “ הי גל , נראה אותך תופס אותי , ” ! הוא התחיל לרוץ אחריו במהירות הכי גבוהה שלו . הוא רץ אחריו עד לקצה האחר של המגרש וכמעט נגע בחלצה שלו , אבל ברגע האחרון הילד הספיק לעלות על ספסל . גל התחיל להרגיש דמעות בגרון , ובזמן שרדף ללא הצלחה אחרי עוד כמה ילדים נסה לעצר אותן שלא יגיעו לעינים . ברקע הוא שמע את אחד הילדים אומר : “ נו כבר , גל , איזה תופס גרוע אתה . ” ! עכשו הוא כבר לא יכול היה להמשיך יותר . הוא הלך בראש משפל לכוון המדרגות שבצד והתישב עליהן . הוא שם את הראש על הברכים כדי שלא יראו שהוא בוכה . אם היה יכול , הוא היה בורח משם לגמרי . הילדים לא הבינו מה קרה לו . שתי חברות לכתה באו ושאלו אותו “ גל , מה קרה . ” ? הוא לא ענה . החבר הכי טוב שלו בא ואמר לו “ בוא נמשיך לשחק . אם אתה רוצה , אני אהיה התופס במקומך . ” אין תשובה . גם המורה מיכל באה ואמרה לו שהכל בסדר ושימשיך לשחק , הרי היא יודעת שהוא אוהב מאוד שעורי ספורט , אבל הוא לא הגיב . הוא רק המשיך לשבת בצד ולשתק עד סוף השעור . כל היום הוא היה עצוב . כשחזר הביתה אמא שלו שאלה אותו מה קרה , אבל גם לה הוא לא ספר . 1 איך גל הרגיש לדעתכם ? מדוע ? 2 איך הייתם מרגישים במקומו ? 3 איך החברים שלו היו יכולים לעזר לו ? 4 למה לדעתכם גל לא ענה לחברים שלו ולמורה שלו ? 5 מה הייתם מציעים לו לעשות כדי להרגיש טוב יותר ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר