עמוד:24

. 2 א . מה קרה קודם ומה קרה אחר כך , לפי מה שמתואר בידיעה ? סדרו את המשפטים לפי הסדר הנכון . תלמידי כיתות - 'ד ו' מבית הספר "ניצנים" קיבלו אישור מיוחד להעביר את הצמחים למקום אחר . לאחרונה התחילו לבנות שכונה חדשה על גבעת קייזר דרום , והצמחים היו בסכנה . הילדים מבית הספר "ניצנים" רצו להציל את הצמחים שעל הגבעה . במשך השנתיים האחרונות יצאו תלמידי בית הספר "ניצנים" לסיורים על גבעת קייזר . שם הם פגשו צמחים ובעלי חיים שונים . התלמידים הצליחו להציל חלק מהצמחים והעבירו אותם למקום החדש , לחצר בית הספר שלהם . ב . קראו לעצמכם את המשפטים לפי הסדר שכתבתם , ובדקו שהרצף נשמע נכון . תקנו אם צריך . שיחה בכיתה . 3 א . האם הידיעה שקראתם עניינה אתכם ? נמקו . ב . האם חשוב , לדעתכם , לפרסם ידיעות בנושא שקראתם ? הסבירו מדוע . תכננו כיצד תציגו את תשובתכם : מה דעתכם ? באילו מילים תבחרו להתחיל ? ( אני חושב ,... לדעתי ,... אני רוצה לומר ) מדוע אתם חושבים כך ? באילו מילים תשתמשו ? ( חשוב לפרסם ידיעות על שמירת הטבע כי ,... בגלל ,... מפני ש ( ... לאחר הצגת הדברים בדקו : האם כל אחד הציג את עמדתו באופן ברור ושוטף ? האם היה אפשר להבין ולהשתכנע מדבריו ? האם רוב הכיתה הביעה אותה דעה ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר