עמוד:10

בכיתה שיחה ב . קראו את השיר ובדקו : יש בו מלים הקשורות לראש השנה ? ג . חשבו : למה נבחר השיר לפרק על שנה חדשה ? ד . כתוב בשיר : "לדמעות ולצחוק , לאחוה ושנאה " . מה דעתכם , האם המלה אחוה היא מלה נרדפת לשנאה או מלה הפוכה לה ? העזרו במלים דמעות וצחוק . סימנים בשיר . 2 תלמידים שקראו את השיר חשבו שאפשר לחלק אותו בכמה דרכים . לדעתו של עודד , צריך לחלק את השיר כך : כל שנה ושנה מוריק הדשא ועולה החמה וי רוד המטר . כל שנה ושנה אדמה מתחדשת מלבין החצב ומזהיב ההדר . כל שנה נולדים אנשים לרב לדמעות ולצחוק , לאחוה ושנאה . יש מישהו הרוצה רק טוב גם השנה . רונה הציעה חלקה אחרת : כל שנה ושנה מוריק הדשא ועולה החמה וי רוד המטר . כל שנה ושנה אדמה מתחדשת מלבין החצב ומזהיב ההדר . כל שנה נולדים אנשים לרב לדמעות ולצחוק , לאחוה ושנאה . יש מישהו הרוצה רק טוב גם השנה . א . התבוננו בהצעה של רונה ובהצעה של עודד . עבדו בזוגות : ב . בדקו : לפי מה חלקה רונה את השיר ? לפי מה חלק עודד את השיר ? ג . כתבו איזו חלקה אתם מעדיפים . הסבירו את הבחירה שלכם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר