עמוד:183

. 1 קראו שוב את הבית השני ואת הבית הרביעי . א . מדוע , לדעתכם , המלה טפס והמלה טפסה מופיעות פעמים רבות כל כך , וכל פעם בשורה נפרדת ? ב . מדוע , לדעתכם , המלה נפל והמלה נפלה מופיעות רק פעם אחת ? . 2 על החרגול כתוב שהוא זקן . מה עוד אפשר לומר על החרגול הזה ? הקיפו את המלים ואת הבטויים המתאימים , לפי דעתכם : מצחיק חכם פטפטן בעל נסיון נבון אוהב לעזר שיחה בכיתה כשהחרגול רואה את העכביש ואת הנמלה מטפסים אל התקרה , הוא אומר "כל-כך קשה לטפס – וקל כל כך לפל . " האם , לדעתכם , אפשר להגיד את זה בעוד מצבים – לא רק כשמטפסים אל התקרה , ולא רק על עכביש ונמלה ? . 3 כתבו במחברת על פעם שבה התאמצתם לעשות משהו , השתדלתם והתקדמתם – ואז קרה משהו והייתם צריכים להתחיל הכל מהתחלה . לפני שתתחילו בכתיבה חשבו על השאלות שלפניכם . מה רציתם לעשות ? מה עשיתם ? מה קרה פתאום ? איך הרגשתם ? האם התחלתם מחדש ? האם בפעם הזו הצלחתם ? אם לא הצלחתם גם בפעם השניה – האם המשכתם לנסות ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר